Jakou distribuci pouzit pro bezpecny system ?

Matus Uhlar uhlar na ccnews.ke.sanet.sk
Čtvrtek Červen 12 09:51:35 CEST 1997

In cz.comp.linux was written by Datacom Teplice, s.r.o. <datacom na mbox.vol.cz>:
-> potrebuju rozbehnout linuxovy system, ale mel by byt maximalne zabezpeceny.
-> Je nejaky zasadni rozdil v bezpecnosti jednotlivych distribuci (mam na CD
-> Slackware, RedHat a Debian) ? Uz se zde nekolikrat hovorilo o sendmailu.
-> Ten bych samozrejme nahradil necim lepsim (radu, zda pouzit qmail, smail ci
-> jeste neco jineho uvitam tez). Je pouziti sendmailu jediny duvod, proc se
-> zde objevilo doporuceni na bezpecne systemy nepouzivat Slackware, nebo je
-> jich vice? Uz jsem si prave na Slackware zvyknul, ale v pripade nutnosti se
-> naucim neco jineho. A az neco rozbehnu - ma nekdo nejaka dalsi doporuceni ?

Nuz ja osobne si nainstalujem hoci aj slak 3.0 lebo som ochotny si vsetky
dolezite programy prekompilovat sam. Obavam sa vsak ze nie kazdy si moze
toto dovolit.

Kedysi som pocul ze debian ma vynikajucu bezpecnost. doteraz sa to mohlo
zmenit. Dovolil by som si poznamenat ze sendmail nie je jediny program ktory
ma chyby aj ked je najznamejsi...

diery mozu byt v systeme aj ine... standardne nastaveny anonymny FTP server,
a mnoho inych sietovych aj nesietovych programov. Hlavne pozorujte
informacie o dierach v linuxe a skusajte ich rychlo platat ak sa u vas
objavia. Casto to vyzaduje cloveka ktory sa vyzna.

Ohladne sendmailu - je to najrozsirenejsi program, takisto v nom bolo
najdenych velmi vela chyb. Taketo chyby sa mozu samozrejme dostat do
programu omylom, ale casto aj nepoctivou a nedokonalou pracou programatorov.
Ja pouzivam zmailer ale chystam sa teraz ho bud upgradnut alebo vymenit. Uz
je to stara verzia, obcas pada.

Bohuzial autor zmailera jpatri medzi tych ktori kazdu chvilu nieco pridaju a
to viete ako to potom vyzera...napriek tomu baliku verim a dufam ze to
prejde.
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar