Mgetty a sendfax - spoluprace

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Úterý Červen 17 03:34:47 CEST 1997

Zdravim,

v soucasne dobe se snazim rozchodit faxovani z linuxoveho serveru. Moje
idea byla takova, ze kdyz se modemy k ranu flakaji, tak by mohli rozesilat ceniky
a pod. Narazil jsem vsak na problem. Kdyz pro modemy bezi mgetty, tak program
sendfax neprobehne a vrati se s chybou, ze modem nekomunikuje. Pokud z
inittabu pro dany port mgetty odstranim, tak to faxuje bez problemu.

modemy mam v inittabu takto:

C6:2345:respawn:/usr/sbin/mgetty -x 9 -s 57600 -R 45 ttyC6
#C7:2345:respawn:/usr/sbin/mgetty -x 0 -s 57600 ttyC7
C8:2345:respawn:/usr/sbin/mgetty -x 0 -s 57600 ttyC8
C9:2345:respawn:/usr/sbin/mgetty -x 0 -s 57600 ttyC9
C10:2345:respawn:/usr/sbin/mgetty -x 0 -s 57600 ttyC10
C11:2345:respawn:/usr/sbin/mgetty -x 0 -s 57600 ttyC11

Stahnul jsem si kvuli tomu i novejsi verzi mgetty+sendfax 1.1.6-2, ale stejne to nepomohlo.
Domnival jsem se, ze kdyz jsou tyto programy sirene jako balik, tak ze to umi spolupracovat.
Nebo mi nekde utekla nejaka volba pro spolupraci ? Nedovedu si predstavit davkove
kopirovani inittabu a volani initu kvuli tomu, aby se mohlo faxovat.....

A mel bych jeste jeden dotaz. V parametrech sendfaxu je pro porty mozno uvest rozmezi
portu. Je tedy sendfax mozno spustit vicekrat, tak aby sel na dalsim portu (dalsi modem) ?
Kdyz jsem to zkousel, tak se podruhe sice spustil, ale snazil se vyuzit prvni port a hlasil
neco jako  device is locked ... waiting , nekolikrat za sebou, misto aby vzal druhy port
v poradi....

Dekuji za kazdou radu

Martin Patka
Mikroservis Semily