Zradny SIMM

Vaclav Brozik brozik na students.zcu.cz
Úterý Červen 17 19:42:40 CEST 1997

- tento dopis posilam do vice konferenci, tak se omlouvam...

Jsem bezradnej ze SIMM pameti.

Mam 486 DX2/66 na 100, VL-bus (50MHz!), 2*SIMM 4MB.
4MB 12 cipu, kompletace Kingston, s paritou, 70ns
4MB 2 cipy (z LOPA), 70ns
Linux 2.0.24

Rozhodl jsem se, ze 8MB je trochu malo, tak jsem si od kamose pujcil
(nastesti) 16MB SIMM (protoze 16 je taky malo a mam jen 2 sloty).
16MB 12 cipu (asi OKI), s paritou, 60 ns

predtim jsem s pocitacem nemel naprosto zadne problemy (krome EIDE
radice)

nechal jsem tam jeden 4MB a pridal jsem 16MB, behalo to naprosto
perfektne
DDD pod Linuxem - parada, quake pod Xwin - vyrazilo me to dech
ale pak to zacalo padat - pred tim mi X-ka jeste nespadly (krome VIRTUAL
MEMORY FULL)

prebootoval jsem do DOSu - testy (norton, tvrdej norton 8hodin, checkit)
windows, doom, descent, windows NT 3.51 - vubec zadny problemy,
perfektni

vytahnul jsem 4MB, nechal 16
bootnul jsem Linux - hruza - spadlo to chvilku po spusteni initu
   - zkousel jsem vickrat - chyby dynamickeho linkovani, e2fsck signal
11,
                          - chyby strankovani, poruseni ochrany...

-> no pekne jsem si poskodil filesystem
bootnul jsem ze stary diskety jadro 1.2.13, pustil e2fsck - pohoda,
vsechno
behalo

-> zkusil jsem 4+16MB v opacnem poradi v SIMMech - padalo to taky hned

hral jsem si se SETUPem BIOSu - nic

--- Uz nevim co s tim. Prosim poradte.

Zaver:

 - se starejma pametma vsechno chodi
 - nova 16MB se nesnasi s kernelem Linux 2.0.24

Moje chabe odhady zdroju problemu:

Linux:
 - kernel preprogramuje chipset
 - nejaky rezim procesoru - netusim jaky

Pamet:
 - netusim

Predem diky za odpovedi - zachranite mne pred silenstvim.
Potreboval bych take poradit od cloveka, kdo se vyzna ve zdrojacich
Linuxu
 - lokalizovat problem a vytvorit patch.

--

  Vaclav Brozik              Fakulta aplikovanych ved
  Luzicka 796                Zapadoceska univerzita