SAMBA: nezobrazuje lpq a netiskne z Windows

Pavel Zdenek zdenek na math.feld.cvut.cz
Středa Červen 18 16:14:09 CEST 1997

Zdravim vespolek.

Potreboval bych konzultaci od nejakeho Samba-guru. Sdileni disku funguje v
pohode, na tiskarnach jsem se _dokonale_ zaseknul. Zkusebni tisk pres
smbclienta funguje, ale uz neprevezme vystup lpq (porad tvrdi ze ve fronte
nic neni). V /tmp se mi hromadi miliony cache souboru lpq.*, ktere jsem
tam poucen manem sice cekal, ale ne tolik a _porad_vice_. Navic tyto cache
obsahuji spravny stav fronty, coz smbclient vesele ignoruje. "printing =
LPRNG" v smb.conf mam (Slackware 3.2).

Aby toho nebylo dost, kdyz jsem se to pokousel naivne prostouchnout z
pripojenych NT (ktere z teze Samby v pohode ctou sdilene disky), Samba
pricinlive zaspoolovala do /var/spool/public, ale ten soubor tam zustane,
okenko tiskarny v NT po vzoru smbclienta tvrdi ze ve fronte nic neni a
kdyz se pokusim ten spool vytisknout rucne prikazem podle smb.conf, dozvim
se: 'lpr: Fatal error, cannot print "<spoolfile>" : unprintable file.'
Je fakt ze to neni plain text, ale to prece neznamena ze je unprintable!

Sekci [printers] v smb.conf mam takto:

path = /usr/spool/public
writable = no
public = no
printable = yes
browseable = no
print command = echo "%T %m print %s to %p, root:%P user:%u/%g[%H] >>
	/tmp/log.print ; /usr/bin/lpr -r -P%p %s
lpq command = echo "%T %m query at %p, root:%P user:%u/%g[%H] >>
	/tmp/log.print ; /usr/bin/lpq -P%p
lprm command = echo "%T %m remove %j from %p, root:%P user:%u/%g[%H] >>
	/tmp/log.print ; /usr/bin/lprm -P%p %j

Podle toho log.print je vsechno v nejlepsim poradku, spravny user pouziva
spravnou service, jmena jobu souhlasi, service root je /var/spool/public
(az na vyjimku lpq requestu z NT, kdy je /tmp (?) )

Ostrileni harcovnici, poradte.

Pavel Z.