Problem s lp.o (RH 4.2)

Eduard Vopicka eda na pub.vse.cz
Čtvrtek Červen 19 13:11:45 CEST 1997

Jan Haering jr. (Jan.Haering.jr na cesnet.cz) wrote:

: Kdyby se jednalo jenom o jeden port, pak by se do /etc/conf.modules
: pridalo toto:

: options lp io=0x378 irq=7

: Pro dva to ale nevim, snad by fungovalo:

: options lp io=0x378,0x278 irq=7,5

To je ono, diky. Po doplneni tohoto radku se mi ovsem premistila PnP
zvukova karta z IRQ 3 na IRQ 7, takze lp0 stale netiskla. Cert (nebo
mozna cZert?) vi proc se ta soundkarta prekonfigurovala, COM2 mam na
boardu disablovany, cili IRQ 3 mel byt pouzitelny. Nastesti si soundkarta
karta dala domluvit a povedlo se mi ji presadit na IRQ 11.

Diky i p. Bittovi za navod k editaci driveru. To byla prvni vec, ktera
me napadla (pred takovymi deseti lety jsem psal drivery v assembleru),
jenze zmenou zdrojaku bych se odsoudil k nutnosti upravy a rekompilace
kazdeho noveho kernelu. Kdyby nebylo vyhnuti, asi bych nakonec do zdrojaku
zasahnul, ale ja chci jet puvodni RedHat kernel s kerneld, spoustou
modulu a minirootem na ramdisku. Univerzalni RH kernel se mi nelibi,
boot-root na ramdisku se mi libi jeste mene a kerneld se vsemi temi
moduly se mi nelibi uz ani trochu. Jenze je zde zasadni vyhoda: nemusim
se v jadre nijak hrabat a kompilovat ho.

Definitivne muj problem vyresi uz objednany printserver na Ethernetu.
Pak mi zbyde dost IRQ na to, abych mohl delat jine vylomeniny nez
pripojovat 2 tiskarny s pouzitim IRQ.

BTW, dost mne zarazilo, ze polling je v Linuxu imlicitni zpusob obsluhy
tiskarny. Uz za casu starych dobrych SMEP pouzivaly tiskarny interrupt,
SCO UNIX taky rad tiskne pres interrupt, jen ten Linux zatracenej... :-)

Diky,

Eduard Vopicka