Zradny SIMM

Vladimir Myslik xmyslik na smrt.cz
Pátek Červen 20 17:30:13 CEST 1997

In article <33A6CC90.167E na students.zcu.cz>, you wrote:
> [...]
>
>hral jsem si se SETUPem BIOSu - nic
>
>--- Uz nevim co s tim. Prosim poradte.
>
>Zaver:
>
> - se starejma pametma vsechno chodi
> - nova 16MB se nesnasi s kernelem Linux 2.0.24
>
>Moje chabe odhady zdroju problemu:
>
>Linux:
> - kernel preprogramuje chipset
> - nejaky rezim procesoru - netusim jaky
>
>Pamet:
> - netusim
>
>Predem diky za odpovedi - zachranite mne pred silenstvim.
>Potreboval bych take poradit od cloveka, kdo se vyzna ve zdrojacich

Otestovat: jestli jsou ciste konektory na pametech (daji se ocistit hrusbsim papirem
nebo normalni gumou na tuzky)
-jestli jsou pameti spravne zacvaknute v slotech
-jestli jsou pameti ve stejnem poradi jako byly predtim
-jestli se neprehriva procesor (pochybuji, ale zkusit odstranit prach z vetraku na cpu)
-jestli chybuji ty pameti zvlast nebo jen dohromady
-zpomalit to pretaktovani na 80 nebo 66 MHz
-prodlouzit cyklus cteni/zapis do pameti (3-2-2-2/5-4-4-4/atd)
-kladivkem zaklepat cache brouky do soklu
-vyhodit direktivu mem=1GB z lilo.conf nebo loadlinu
-zkusit test pameti co existuje pod linux - tedy bootoje se to z diskety, testuje bez jadra
-zkusit prekompilovat jadro nebo zabootovat nejake urcite dobre, bez modulu
-zkontrolovat a zasunout vsechny konektory vcetne tech od hdd, mohou vznikat zkorumpovana
	data (pochybuji, to by chybovalo porad)
-zkontrolovat zda prislusna pamet neni nahodou EDO nebo 3.3 V (ani nevim jestli kazdy board umi 5V/3.3V)
-zabit preventivne tchyni

>--
>
>  Vaclav Brozik              Fakulta aplikovanych ved
>  Luzicka 796                Zapadoceska univerzita
>  337 01 Rokycany            brozik na students.zcu.cz
>  telefon: 0181 / 72 66 10

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
mailto:xmyslik na cslab.felk.cvut.cz , mailto:xmyslik na cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik