chybny fdisk z distribucie Vanderbilt RedHat 4.1?

Vojto A. Zachar zachar na fhpv.umb.sk
Úterý Červen 24 15:48:23 CEST 1997

Onehda som sa snazil instalovat na novy SCSI disk so %subj% spominanu
distribuciu z CD-cka.

Instalacia prebehla v pohode, ale neprial by som vam vidiet, co to robilo
pri behu (hlavne pri bootovani). Neviem presne, ake chyby dokaze e2fsck
odstranit, ale pisalo mi ich pri kazdom boote asi tak 200.
Skoncilo to s tym, ze na jednom filesysteme som mal v lost+found asi 10
suborov roznych tvarov a skupenstiev, pricom ani ako root som ich nemohol
vymazat.

Ten uvod bol na opisanie tej strasidelnej situacie.

Dovod bol "jednoduchy": Na disku som mal na extended partitione (EP) povodne 3
DOSacke logicke particie (LP). V poradi prvu z nich (2GB) som vymazal (dos
fdisk) a nahradil ju mensimi linuxackymi partitionami (linux fdisk).
Neviem presne ako by mal fdisk v takomto pripade postupovat, ale v zapise
1. LP na EP, vznikla "cierna diera", a bol v nej iba odkaz na dalsie LP.

S takymto zapisom particii dosacky fdisk odmietal pracovat (po spusteni
sa vratil do dos promptu). V linuxe sa vyskytovali spominane chyby.

Nakoniec som to vyriesil tak, ze som rucne (diskedit) tu "ciernu dieru" v
zapise PT prvej LP "zaplatal" (posunul som ostatne log. parts).  Od vtedy
funguje aj dosacky fdisk a v linuxe ziadne chyby pri fsck nie su.

Rad by som vedel, ktory fdisk urobil chybu.
DOSacky? - po zmazani prvej logickej zostala "cierna diera" - teda v
partition table (PT) logic. part bol iba odkaz na PT dalsej LP.

alebo Linuxacky? - namiesto zaplnenia ciernej diery pokracoval tak, ze
zapis PT logickej oblasti, ktora sa zacinala na zaciatku EP, umiestnil o
jeden track/stopu (v mojom pripade 63 sektorov) za povodny zapis PT of
LP - to bol zapis tej zmazanej dosackej LP.

Dufam, ze som vas dostatocne poplietol. :-)

	Vojto Albi Zachar