DD LINUX

SNEK finurad na ova.comp.cz
Úterý Březen 4 10:04:02 CET 1997

:  Re: Kdo mi pujci CD s Linuxem a co vypalit vlastni CD?
: ---------------------------------------------------------------------
: Navic kradeni softu pro Linux je horsi o to, ze podryva chvalyhodnou
: snahu nekterych odvaznych firem udelat z Linuxu platformu, ktera by na
: vsech frontach mohla smele celit hegemonii MS Woken.
:
: Omlouvam se, ze tak dlouze mravokarne blabolim, ale nemuzu si pomoct.
:
: --Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)
:
Debil Desktop LINUX

Je pekne ze se nekdo snazi dat do kupy CD-ROM s instalaci LINUXU pro jine
pouziti nez Server a dostat jej mezi sirsi verejnost. Pokud vsak bude tato
distribuce zalozena na komercnim softvare za desitky tisic korun pak nema
sanci u lidi kteri chcou LINUX jen skusit a pak zjisti ze mimo intranetovy
server a pristup na UNIX a programovani to neni k nicemu pro lidi neznale
!!!

Jako uplny zacatecnik v LINUXu (nikoliv v UNIXu) jsem pred rokem a pul se
dorval nahodou na skoleni GISU k CD-ROMu s LINUXem. Neznaly LINUXu jsem jej
v pohode nainstaloval.

Za dalsi pulrok jsem naletel na reklamu CALDERY a koupil jej. Caldera se po
instalaci tvaril privetive, ale kromne LGA Desktopueditoru a editoru
CLISPRu tam nic pro zacatecnika neni.

Dalsi pokus byl s SARAH distribuci ktera je zamerena na Internet/Intranet
server. Bohuzel opet zapomina na neznale uzivatele a po absenci MC v
textovem rezimu, najdete v X akorat nenakonfigurovany desktop.

Dnes pouzivam RedHat 4.0 koupeny za sve penize a nemam moznost plynule
menit nove verze. Uvital bych kdyby vnikla distribuce LINUXu v provedeni
Desktop.

Podle mych predstav by mela asi obsahovat:

	- Distribuci RedHat
	- Nakonfigurovane FVWM-95, tj. programy obsazene v distribuci pridane do
	  TLACITKOVE LISTY a do MENU.
	- Programy pro normalni pouziti v Desktopu zalozena na free softwaru v
	  pripadne MOTIF
	  aplikaci pouzit staticky slinkovane verze.
	- V pripade nemoznosti sehnat na Internetu MOTIF staticke programy, rici
	  kde si muze
	  uzivatel koupit MOTIF knihovny a jak je pouzivat.
	- Poukazat na komercni soft, jeho moznosti, spolupraci s ISO LAT2 a ceny
	- Ceskou dokumentaci pro zacatecniky jako jsou Skolicky, Ladine Myslik,
	  CZman, cz konference a jeji archivy, listservery a dalsi zdroje o
	  kterych nevim.
	- Poukazat na ceskou literaturu o LINUXu
	- Kompletne nakonfigurovana cestina, vcetne MC a podobne ...
	- Navod jak tisknout, jak pripojit WIN NT, Novell, NFS, jak upravit rlogin
	  pro jine
	  platformy UNIXU aj...
	- Jak pripojit na PPP, www prohlizec jiz s odkazi na LINUX zdroje !!!
	  aj...
	- A jine uzitecnosti pro Desktop + firemni sit.

Pokud se snazite pomoci LINUXu mez PC s Win95 a lidi LINUXu neznale pak by
tohle mohlo mit snad uspech.

P.S. 	Berte to jako nazor zacatecnika v LINUXu a v pripade ze bude mit
	ohlas pak rad pomohu.(FVWM-95, WWW stranka, vypaleni CD-ROM, aj...)
	Mozna by pak stalo za uvahu zrizeni nove konference
	cz.comp.linux.desktop ??

| "SNEK" Petr Stanek          E-MAIL: finurad na ova.comp.cz  |
| Financni urad Ostrava III                                |
| Spravce site UNIX           L I N U X  R e d  H a t  4.0 |
| http://www.fbm.vutbr.cz/vip/hukvaldy/                    |