dotaz: textova utilita

Simonik Ivan sim00iv na brno.inec.cz
Úterý Březen 4 12:54:52 CET 1997

On Tue, 4 Mar 1997, Richard Sputa wrote:

> Mam takovy dotaz:
> jak vypsat x-ty radek souboru (poslaneho na stdout)
>
> moznost na jakou jsem prisel:
>
> cat soubor | sed -n -e '23p'

cat soubor | head -23 | tail -1

coz je asi dost pomale, ale jeste je tu moznost

	cat soubor | cut -f23 -d'^J'

kde ^J je znak konce radku (dostanete ho tam stiskem Ctrl-V Ctrl-J v
oblibenem 'vi' nebo i na radku).

> ale mne se to nelibi z duvodu ze si myslim ze by to slo udelat
> rychleji

Pokud to budete zkoumat co je rychlejsi a o kolik, tak mi to zamailujte
zpet ;-))

Ivan Simonik, Technical support
INEC s.r.o.                           PHONE: +42-5-45222828 kl.251
Internet centrum Brno                 FAX  : +42-5-45223732
Dusikova 3                            E-MAIL: Ivan.Simonik na brno.inec.cz
638 00 BRNO
Czech Republic