dotaz: textova utilita

Ludvik Tesar tesar na utia.cas.cz
Úterý Březen 4 14:40:47 CET 1997

On Tue, 4 Mar 1997, Richard Sputa wrote:

> Mam takovy dotaz:
> jak vypsat x-ty radek souboru (poslaneho na stdout)
>
> moznost na jakou jsem prisel:
>
> cat soubor | sed -n -e '23p'
>
> ale mne se to nelibi z duvodu ze si myslim ze by to slo udelat
> rychleji
>
> Potrebuji to do scriptu ktery zjisti maximalni delku radku (ve
> znacich) nejakeho souboru ktery je poslan na stdout
>
> Jde mi o to nac pouzivat kanon (sed) na tak primitivni vec!

Pokud chcete pouze zjistit maximalni pocet znaku na radku,
pak staci jen:

cat soubor | sed s/./x/g | sort | tail -1 | wc -c

Je treba ovsem poznamenat, ze vam to oznami o pocet vsech znaku v
nejdelsim radku vcetne znaku newline. Pokud byste chtel odecist jednicku,
slo by napr.:

cat soubor | sed s/./x/g | sort | tail -1 | sed s/x// | wc -c

Zdravi
             Ludvik Tesar

--
 Ludvik Tesar               | Institute of Information Theory and Automation