Ssh pro Windoze?

Pátek Březen 14 15:08:44 CET 1997

On Fri, 14 Mar 1997, [iso-8859-1] Zdeněk Mazanec wrote:

> Ne ze bych chtel vsechno zadarmo, ale ssh klienta ano. K linuxu jak vsichni dobre vime se ZDARMA dodava klient i server.
> Stejne tak existuje asi milion sharewareovych i FREEwarovych telnetovacich programnku .. tak proc ne ssh klient ?

protoze ten, komu se programovani pod Woknama nehnusi tak, ze to neni
ochoten delat ve svem volnem case zadarmo, musi byt tak uchylny, ze
ho nejaka bezpecnost nezajima :)

Principialne vzato by mely jit zdrojaky SSH aspon pod Win32 prelozit
relativne snadno (i kdyz bude nepochybne nektere casti--napr.
sitove--potreba znasilnit) a pak je na to nutno shora namontovat neco, co
bude predstirat terminal.

Jine--mozna schudnejsi--reseni je zapomenout na ssh a zkusit SSL (Secure
Socket Layer) v implementaci od Erica Younga (ssleya), kterazto vec je ve
Woknech rozchozena, a naroubovat ji na nejaky existujici telnet (vyhodou
SSL je to, ze je to koncipovano jako obecna komunikacni knihovna, takze
by to nemuselo byt tak tezke, pokud ten telnet nepsalo nejake prase). A na
druhou stranu dat telnetd s podporou SSL.

Ovsem samozrejme, ze nejlepsi reseni je stejne se vykaslat na W., protoze
bych vubec nebyl prekvapeny ficurou (od "feature" :> ) typu: jestlize
poslu takovy a takovy datagram na takovou a takovou adresu, tak mi to bez
vedomi uzivatele a zcela bez skrupuli nabonzuje, co ma na obrazovce a co
behem poslednich deseti minut napsal na klavesnici (a bude se to jmenovat
"Microsoft RemoteX" :> ), takze jakekoli krypteni je na ... :) :)

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)