access()

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Sobota Březen 15 18:34:24 CET 1997

Pavel JANIK ml. wrote:

> zkus R_OK :-)))
>
> Zkus napsat na prikazovou radku $ /etc/passwd :-)))

/etc/passwd
bash: /etc/passwd: Permission denied

 Jak taky jinak,ale o to mi nejde.:-)

Vzal jsem si knizku POSIX programmer's guide a z ucebnich duvodu :)))
zkousim vsechno :-) a na tomhle sem "dojel" hned ze zacatku.
R_OK i W_OK i F_OK jsou o.k.,ale X_OK mi teda moc nefungovalo :-(
Jedine co jsem vybadal je,ze to asi dela pouze pokud (real) uid procesu
je eqv.superuzivateli.Udajne by nektere starsi imlementace  nemeli
fungovat prave
v tomto pripade ( uid ) uplne spravne.Chtel jsem vedet zda je to i tato
situace ?

--
cat</dev/snajdr
   S pozdravem