in.popper

Petr Her~man Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pondělí Březen 17 13:54:36 CET 1997

> Dobry den,

Mam zkusenosti jen s popd na Ultrixu, ale predpokladam, ze to bude
stejny:

> Nekteri uzivatele si ctou postu pres pop3 protokol. Na masine bezi
> in.popper. Ten zrejme pri cteni mailboxu vytvari neco jako zalozni
> soubor - uzivatel petr ma v /usr/spool/mail kome sveho mailboxu petr
> take soubor .petr.pop .

Soubor tohoto tvaru zustava v adresari typicky v pripade, ze behem prenosu
posty dojde k preruseni prenosu (vypadek nosne v modemovem spojeni apod.)
Typicky se pri prenosu zprav protokolem POP mailbox maze, a v tomto
pripade by uzivatel prisel o cast posty, ktera se mu nestacila prenest.

Druhy duvod bude zrejme v tom, ze by vznikaly problemy pri prijmu
dalsi posty v dobe, kdy si uzivatel postu stahuje POPem.

Proto se (domnivam se) na zacatku POP session nejprve obsah mboxu
presune do .*.pop, cimz padem se mbox vyprazdni a je schopen prijimat
dalsi novou postu. Posta pro prenos POPem se pak taha z toho .*.pop
Pokud se prenos zdarne dokonci, .*.pop se vymaze. Pokud dojde
k vypadku spojeni, .*.pop zustane v adresari se vsemi puvodnimi
zpravami.

Pri zahajeni nove POP session se popd nejprve diva, jestli v adresari
neni nahodou .*.pop nenulove delky, a pokud je, prenasi nejprve
zpravy z tohoto souboru, takze uzivatel tim padem dostane nektere
zpravy podruhe, prip. potreti atd. Pokud se .*.pop nakonec vyprazdni,
zustane v /usr/spool/mail s nulovou delkou.

To pisu na zaklade dlouholetych pozorovani, mozna, ze se v necem
mylim.

> Cim to ze vetsina ma tento soubor nulove delky
> az na par vyjimek - z nich u nekterych velikost toho souboru cini i
> nekolik MB.

Viz vyse: nulova delka: po ruznych problemech se posta nakonec
prenesla. Nekolika MB: spousta posty s mnozstvim attachmentu,
ktera pro prenos pres modem potrebuje treba pul hodiny, a to
pri horsi lince a vyssich rychlostech temer vzdy spadne driv,
nez se to staci prenest, takze .*.pop stale bobtna a roste,
a stava se temer vyloucene, aby si ho uzivatel pres modem stahnul,
a pritom mu po zahajeni stahovani chodi porad ty same zpravy,
ktere si uz predtim stahnul.

Rozumne automaticke reseni me nenapada, vetsinou to resime
po dhode s uzivatelem intervenci roota v tom smyslu, ze se
manualne zredukuje, prip. vymaze .*.pop, aby byl uzivatel vubec
schopen dal pokracovat v normalnim POPovani.

> Nevite za jakych okolnosti tento 'zalozni' soubor vznika a jestli jeho
> tvorbu (prip. likvidaci) muze ovlivnit i nastaveni postovniho klienta ?

Klienti vetsinou umoznuji nastavit treba to, zda prectena posta
bude zustavat dal na serveru nebo se bude mazat, ale to
podle nasich zkusenosti:
1) popd stejne nerespektuje, takze to nastaveni je prakticky lhostejne
2) vliv na vytvareni .*.pop to asi mit nebude.

> Nejdriv mne napadlo ze tam ten soubor zustava viset kdyz uzivateli ktery
> si cte postu spadne pri teto cinnosti modem,

Ano, to je to, co si taky myslim.

> ale nejvetsi soubor ma zrovna
> uzivatel co si cte postu pres lokalni LAN.

Tak mozna to je prave ten pripad, kdy je nastaveno, ze se prectena
posta nema mazat. U nas to nepovolujeme, takze s tim nemam zkusenosti.

> Muzete mi poradit - prip. nasmerovat ?

Jo, koncim tu jako postmaster, takze aspon m uzu radit u piva :-)

> |                             petrsi na jcu.cz                              |

Petr Herman