S3 Virge

Zdenlk "BlueHawk" Mazanec bluehawk na lucy.troja.mff.cuni.cz
Úterý Březen 18 09:59:26 CET 1997

> A jde to vubec? Ja k tomu mel jen nejaky prihlouply nemecko/francouzsky
> navod, kde vubec nebyla zadna technicka data te karty.
> Mne to chodi na 87 MHz (prokladanych) a 76 MHz (neprokladanych). Teda,
> aspon myslim, ze to chodi. Zatim mi jeste nic nevybuchlo...
> Tady je kousek z toho konfiguraku:
>
> # 1024x768 @ 87 Hz interlaced, 35.5 kHz hsync
> Modeline "1024x768"    44.9  1024 1048 1208 1264   768  776  784  817
Interlace

> # 1024x768 @ 76 Hz, 62.5 kHz hsync
> Modeline "1024x768"    85    1024 1032 1152 1360   768  784  787  823
>
> Jirka

Mno, pokud vim, pro nektere varianty S3Virge existuje standardni podpora v
XFree 3.2 a tudiz by tam melo byt nejako HOWTO i pro tuhle kartu, potazmo i
jeji technicka data.
Ja ji sice nemam, ale data sve Diamond Stealth64 jsem nasel uz ve starsi
verzi XFree - i kdyz podpora v tu dobu byla jeste polemicka.

Jeste me napada nasledujici : pokud spustite X server s ovladacem pro
S3Virge, neni problem pouzit i "tvrdsi" metodu : pouzit radky Modeline z
jakehokoliv jineho konfiguraku. Me to funguje - provozuju rezim
1152x864x90Hz, ktery jsem nasel v HOWTO k nejakemu komercnimu serveru pro
kartu MatroxMillenium ...

Podstatne tedy pro vas je nasledujici :
1) spustit ovladac S3Virge -  predpokladam, ze to vam jde, jen v
nedostatecne kvalite
2) nastavit parametry monitoru
3) nekde okopcit radky Modeline pro slusne videorezimy - doporucuju metodu
"postupne pritvzovani", kdy vezmene nejaky podradnejsi rezim a kdyz bude
fungovat, nahradite ho lepsim - rika, nahradite, ne pridate - jevi se mi
zbytecne provozovat 1024x768 v ruznych refresich ;-)

P.S. Parametry videokarty muzete zvolit celkem i neskutecne dobre -
monitor mate urcite horsi, nez jsou schopnosti videokarty.
	BH