XWindows a notebook s CL-GD7543

Frantisek Krupka krupka na pha.pvt.cz
Středa Březen 26 09:35:41 CET 1997

Pavel Hanak wrote:

> Mam notebook s grafickou kartou Cirrus Logic GD7543 a s DSTN displejem
> 800x600 bodu. Snazim se rozchodit XWindows, ale mam problem.
> Podpora tohoto cipu neni ve verzi XFree86 3.2 korektni, stahnul jsem
> tedy betaverzi XFree86 3.2A a ta uz funguje. Po ukonceni se vsak
> neobnovi korektne textove rezim. Mam proste na konzoli "tmu". Kdyz
> "naslepo" opet spustim XWindows, tak je vse OK. Vypada to tedy na
> problem pri zmenach modu teto karty (nekde jsem cetl, ze je mozna
> problem s inicializaci registru teto karty).
> Mimochodem, pri "cerne" konzoli nepomahaji prikazy jako "setfont" nebo
> [...]

Provozuju Linux (Slackware 3.0) na notebooku TI Extensa, graficka karta
s chipem Cirrus Logic 7543 PCI. Protoze provozuju XFree86 verse 3.1.2,
kde podpora uvedeneho chipsetu neni, nastavil jsem v XF86Config

Chipset "clgd6235"

X chodi v pohode, problemy, ktere popisujete, nemam. Muzete zkusit to
same, nez budete mit k dispozici odpovidajici (chodici) ovladac nebo
prijdte na jiny zpusob, jak se s tim vyporadat.

Kdyz uz jsem u notebooku, nezkousel nekdo na Extense 560 CD v Linuxu
prehravat hudebni CD ? Pri psani dokumentu (v Netscape Gold, samozrejme
cesky) bych si rad neco pustil, bohuzel vystup z CD jde pres zvukovou
kartu.

Pozn. Workbone nebo workman s CD bez problemu pracuji a prehravaji, jen
ten zvuk jaksi neni :-). OSS (Open Sound Standard pro Linux jsem zatim
nezkousel)

                                         Krupka F.,