utmp ??

Jiri Novak xnovakj3 na cs.felk.cvut.cz
Úterý Květen 13 14:52:09 CEST 1997

>  mam zase jednu malou otazecku, v okamziku provedeni LOGIN se zapisuje do
> /var/run/utmp, tento soubor ma strukturu popspanou v man, a C-interface
> pro jeho obsluhu taktez popsany v man,
>  TED to PRIJDE :	jestlize chci z nejakeho duvodu z tohoto souboru
> cist informace o jednotlivych pripojenych uzivatelich (nechci pouzit
> nejaky script se zabudovanym who uvnitr) tak mi to (alespon v mem
> pripade) zacne vypisovat krom uzitecnych informacich vypisovat i smeti,
> TAKZE OTAZKA ZNI, co vsechno se do tohoto souboru zapisuje ?
>  mam pocit, ze tam jdou i informace o nejaky dalsich procesech ???

Skutecne se tam zapisuje i reboot a podobne, zkratka vse, co ukaze last.
Kdyz jsem se tim zabyval, prekvapilo mne, ze kdyz se uzivatel prihlasuje
a odhlasuje, zbyde v utmp nekolik prazdnych polozek. Mozna je to to,
co vas mate. Proto si vzdy kontrolujte typ polozky ut_type (viz man utmp).

							Jiri Novak