prosba o radu

Martin Vysohlid vysohlid na ipp.cas.cz
Pátek Květen 16 13:13:17 CEST 1997

On Fri, 16 May 1997, Daniel Novocky wrote:

> 	Chceme zacat prevadzkovat linuxovsky server hlavne pre pracu s TeX,
> LaTeX, tlac (apsfilter), export viacerych adresarov cez NFS a neskor asi aj
> pre CDS/ISIS (existuje iba pre SCO - treba IBSC2 modul) s WWW gateway.
> Samozrejme tam budu aj dalsie veci (kompilatory...) hore spominane ma byt
> vsak hlavnou naplnou. Dalej by mal umoznovat quotovanie diskoveho priestoru
> uzivatelov a shadow password.
>
> Kto poradi, aku distribuciu (redhat, slackware ci inu) a ktoru verziu
> kernelu zvolit na instalaciu, pripadne ci, kde a za aku cenu mozno ziskat
> [...]

Moznosti jsou nakonec stejne, jen to da vic nebo min prace.

Nejsem sice zadny linuxovy borec, ale pred pul rokem jsem resil podobne
dilema (slackware 3.1 x Redhat 4.0). Nakonec to vyhral Redhat.

Duvodem bylo, ze je v nem uz vse pripraveno pro shadow passwords (PAM)
- ve slackwaru by se to muselo predelavat,
zdalo se mi vyhodne, ze obsahuje rpm (system pro instalaci a odinstalovani
ruznych programu; spousta programu je pripravena ve tvaru *.rpm) a taky me
ovlivnilo, ze v Redhatu ma pine o jednu chybu mene nez verze ve Slackwaru.
Take se mi libilo, ze vsechny konfiguracni soubory jsou prehledne umisteny
v /etc.

Nevyhodou je, ze v distribuci Redhatu neni pcnfsd. (Pouziva se pokud se z
pc chcete nalogovat jako nejaky uzivatel, ale na anonymni pristup neni
potreba.) Nevim proc tam neni. (Vi to nekdo?) Take jsem nemel moc dobre
zkusenosti s *.rpm. Ty co jsou v disribuci funguji dobre, ale nektere, co
jsem stahnul zruzna me nechodili a nevim proc. (napr. g77, ktere je primo
soucasti Slackware mi po instalaci prislusneho g77*.rpm na RH4.1
nechodilo, ani AsWedit). Takze uplny zazrak to taky neni.

Redhat ma take graficke prostredi pro konfiguraci vseliceho, ale pri
editaci uzivatelu a skupin mi parkrat zdalo, ze to dela nejake divne
veci, tak to radsi delam rucne nebo se na to jeste aspon podivam.

Jo, a ty quoty jdou na obou distribucich bez problemu.
A take se mi zdalo, ze kdyz chce clovek minimalni instalaci na pc s malym
harddiskem, je lepsi slackware.

M.V.