Bash- substituce promennych

Pavel JANIK ml. pjanik na aida.inet.cz
Pátek Květen 16 22:10:44 CEST 1997

[OFFTOPIC]

> > > Hura kanon na vrabce.
> > > echo echo \$PROM$NUM | bash

.flame off

Dnes jsem cely den nemel cas si cist postu a kdyz uz jsem se k ni dostal,
tak je zde spousta dotazu na praci s promennymi v bashi. Nevim jak ostatni,
ale mne to dost stve. Jak se maji tvarit ti, co bash vubec nepouzivaji?
Vzdyt shellu je tolik... Mne to tady pomalu zacina pripadat jako ze si
vsichni mysli, ze kdyz se jim (v Linuxu - mysleno jako kompletni prostredi)
neco nepodari na prvni pokus, tak to hnedka musi napsat do konference.

	Vazeni kolegove, zamysleme se prosim nad kazdym dopisem, ktery
posilame do teto konference. Uvedomme si, kolik lidi cte tuto konferenci.
Jestlize se vyskytne nejaky problem, precteme si dokumentaci (ja se musim
priznat, ze ji ctu vetsinou take az pri problemech...) a uvedomme si, ze
prectenim dokumentace si zvetsujeme vlastni znalosti a take setrime cas (a
to nejenom svuj!!!). Jestlize nenalezneme reseni v zadne dostupne dokumentaci
(vcetne HOWTO, mini HOWTO, FAQ, LDP apod.) zkusime brutalni reseni - ne
jeste to neni mail do konference. Jestlize se mi napr. v nejakem log.
souboru objevi hlaska "nejaka hlaska", tak prvni co udelam je to, ze tento
text hned predhodim nejakemu prohledavaci - altavista, dogpile, metacrawler
apod... Jestlize porad tapu, zkusim se zeptat nekterych svych spoluzaku,
kolegu apod. Nebo snad existuje nekdo, kdo si z niceho nic sam od sebe
nainstaloval Linux aniz by mu jej nekdo ukazal nebo jel mel ve skole? (Pokud
ano, tak se jej tento bod netyka, ale tim vice se jej tykaji body ostatni.)

	Kdyz uz selze i "brutalni metoda", zkusme prosim zapremyslet, je-li
tento problem opravdu specificky pro OS Linux. (Napr. problemy s httpd
serverem Apache apod...) Jestlize opravdu problem souvisi s linuxem, potom
jiste musime zamailovat do linux na muni.cz....

	Omlouvam se vsem, ktere jsem timto zdrzel, ale myslim, ze pokud si
tento mail prectou vsichni, jiste se takto straveny cas vyplati.

.flame on

P.S. Timto mailem jsem nechtel utocit na zadnou konkretni osobu.

P.S.S. A jeste je tu archiv konference ...

PJ
--