Linux x freeBSD

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Úterý Květen 27 11:05:19 CEST 1997

Pavel JANIK ml. wrote:

> [...]

Nevim jak FreeBSD, ale treba BSDI ( BSD/OS 2.1 ) je taky IEEE POSIX
1003.1
a udajne se pracuje nebo se dopracovalo ve verzi 3.0 (?) na P 1003.2

> To neni zcela pravda. Citace:
>
> Linuz je nezavisla implementace specifikaci normy POSIX s SysV (System V) a
> BSD rozsirenimi...
>
> Vice viz LDP...

> To uz vubec neni pravda... Zalezi, na co chcete pocitac s danym OS pouzivat,
> pokud jako router, doporucuji nejakou variantu BSD, pokud ale chcete, aby
> pocitac pracoval jako pracovni stanice, nebo jako jako server, doporucuji

Asi ano. V Linuxu napr. standardne asi neni gated ( mluvim o BSDI kde
je), ale
i po strance bezpecnostni mi prijde subjektivne (BSDI) bezpecnej
nakonfigurovane po instalaci nez Linux. Netusim jak porovnavat treba
imlementace TCP/IP ?

BTW: Podle ceho se vubec pozna , ze je neco stabilnejsi ? :-)

BTW2:  Jaky je rozdil mezi tim, kdyz se jadro Linuxu prekompiluje s
volbou "optimalizovat jako router" ? Co to vsechno obnasi ?

> Linux, hlavne na SMP. (BTW, vite co je to SMP ? Reseni: SparcMultiPenguin
> mode :-))

nevyhodou treba BSDI je , ze je  1 procesor, only PC ( na obou vecech se
udajne pracuje )

--
S pozdravem
  Petr Snajdr