hlasky od kernelu 2.0.31

Jan Polak honzap na obalex.cz
Pondělí Listopad 3 09:10:25 CET 1997

Pavel Kankovsky wrote:

> mozna chcipe neco jineho nez disk, protoze tak hlaska o corruptovanem
> ringu nevypada jako neco, co je zpusobeno diskem
>
> bud je to projev bugu v 2.0.31 nebo nejaka zavada smerem k ulozeni
> dat v RAMce (bud je primo blba RAMka, nebo je to nejaka kolize na sbernici
> nebo cert vi, co--kdo muze za to, ze polovina pisicek jsou sunty? :> )

Tohle PC je sice nekolikrat prestavovana puvodne 286 (proste starecek),
ale bezelo to uz par mesicu skoro bez problemu (1 den vypadek),a musi
fungovat dal, takze nejake velke experimenty s jadrem si nemuzu dovolit.

Trochu me zmatlo, kdyz mi fsck nic nevypsal a po nabootovani
predhozi(ch)
verze jadra ten stroj nemel jmeno (none)
a /bin/hostname delal akorat Segmentation Fault:
---
Oct 31 08:44:27 obalex3 kernel: iput: inode 98728 on device 03:03 still
has mappings
Oct 31 08:44:29 obalex3 kernel: iput: inode 98444 on device 03:03 still
has mappings.
Oct 31 09:46:28 (none) kernel: klogd 1.3-3, log source = /proc/kmsg
started.
---
Takze znovu fsck, /bin/hostname jsem vzal z jineho pocitace a nabootoval
2.0.30
a zas to je O.K.

Jak jsem uz napsal, experimentovani s jadrem si nemuzu moc dovolit, ale
kdyby
nekdo vedel cim to je, dejte mi prosim vedet.

Ty hlasky "kernel: iput: inode xxxxx on device 03:03 still has mappings"
se zapsaly
pri shutdownu po ukonceni crona a syslogu. Po startu pak cron jednou
zapsal do logu,
tvaril se jako ze bezi, ale nic nedelal. kill -HUP nepomohlo, az kill -9
a odstraneni
/var/lock/subsys/cron a /var/run/crond.pid.
Jinak "attempt to access beyond end of device" nebo "Inode i_mmap ring
corrupted"
se objevovaly zcela nahodne (z /var/log/messages nejde zadna zavislost
vycist
(snad krome toho, ze v te dobe bylo vic pristupu na disk)).

Jinak vsem, kteri mi odpovedeli, diky.

hp
--
S pozdravem

OBALEX Znojmo, a.s.                 http://www.obalex.cz
Průmyslová 24, Znojmo
e-mail: honzap na obalex.cz (iso 8859-2 friendly)
e-mail: xpolak na informatics.muni.cz