Office for Unix & Linux misto M$

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Středa Listopad 5 11:21:00 CET 1997

On Tue, 4 Nov 1997, Milan Kerslager wrote:

> Vazeni,
>
> myslim, ze zapominate, ze Linux je viceulohovy a hlavne viceuzivatelsky
> system. A to sekretarky nepotrebuji. Vetsi moznosti = vetsi slozitost.
> Proto ma M$ uspech - protoze to je jednoduche (a nic to neumi).

Mylite se. I sekretarky uz dnes potrebuji viceulohovy system (neni nic
neobvykleho videt, ze ma sekretarka spusten Excel, Word a ucetnictvi
dohromady). Take neni zase tak neobvykle, ze se u jednoho pocitace strida
vice pracovniku, takze i viceuzivatelskost ma svuj vyznam.
A za treti - uspech M$ nespociva v jeho jednoduchosti (byly jine hezke a
jednoduche systemy - napr. Geos s Ensemblem - a zmizely v propadlisti
dejin). Uspech M$ spociva ve velmi promyslene a rafinovane marketingove
strategii podporene velkou financni silou.

> Linux se opravdu uplatnuje spise jako server. A chtit neco jineho - nevim
> nevim a hlavne - proc a na co?

No treba proto, aby nahodou neskoncilo spatne i to jeho uplatneni na miste
serveru. System, ktery si rekne - "ja jsem jen pro platformu serveru" -
ma dnes velmi temnou budoucnost. Kdybychom se k tomu staveli podobne, pak
by mohl Linux cekat podobny osud, jaky - dle meho nazoru - ceka Novell.

Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.
Vysehradska 3/255, Praha 2
tel.: 02/299151  e-mail: hanak na brailcom.cz  http://www.brailcom.cz