Linux a prace

Jaroslav Honsa honsa na sunstel.asu.cas.cz
Středa Listopad 5 16:38:53 CET 1997

Dobry den,

trochu jsem se zamyslel nad timto tematem a napadly me nejake drobnosti.
Byl jsem totiz nahodou v obchode se softwarem a prisel tam kluk, asi 12
let, ze by chtel "nejaky graficky program". Samozrejme meli: Corel za asi
17000 Kc. Pro vymalovani domaciho ukolu. Priste bude chtit kompilator
Pascalu za dalsich xtisic, aby mohl prelozit vlastni program. Nechce se
tim zivit, ale pripravovat se na svoji budoucnost ( o tom nevi). Je to
chytry kluk, kteremu nestaci priblble hry v DOSu a zvlada i anglictinu
lepe nez kdysi my. Ja bych budoucnost Linuxu videl vice u takovychto kluku
(i holek, abych se nedotknul feministek), kterych bude urcite vic nez
zvidavych sekretarek a kteri, kdyz si s Linuxem porozumi, si ho ponechaji
a budou ho vsestranne pouzivat i v dospelosti.
Vite, ja Linux beru jako dilnu, kde je nastroj na vsechno a je ho trochu
skoda na pouhe psani dopisu v *Officech a hrani her. Kdyz tem "klukum",
kteri chteji pouzivat mozek poskytneme takovou dilnu za par stovek Kc,
urcite bude mit budoucnost nevidanou.
Jeste jedna drobnost k veci Linux/M$.Kdyz si neskoleny clovek sedne k M$,
urcite se mu neco povede. A ono to zase tak spatne vetsinou nefunguje. V
tom je Billova sila - je zamereny na neskolenou vetsinu. V tom Linux
nemuze soutezit. A ja doufam, ze ani nebude ...

Zdravi Jaroslav Honsa