Nastaveni BIND

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Čtvrtek Listopad 6 23:17:04 CET 1997

On Thu, Nov 06, 1997 at 06:13:18PM +0100, Karel Dudasek wrote:
>  Nase LAN je pripojena na Internet pomoci komutovane linky.
>  Pro PC mam nastaveny nameserver na pocitaci, ktery
>  dela branu (tj. visi na nem modem). Ale pro stanice chci zachovat
>  jisty stupen nezavislosti na tomto serveru, takze jsem spustil BIND.
>  Stanice HP9000/700 s HP-UX 9.0[357] nam ale nespusti graficke
>  prihlasovaci okno HP VUE, kdyz je spadla linka na internet.

Chapu to dobre - pustil jste na kazde stanici bind, ktery ma jako
forwarders uvedeny vasi branu?

Zkuste se podivat, na co se ta stanice pri startu grafickeho rozhrani
snazi doptat - muzete sledovat DNS pakety:

# tcpdump -s 200 port domain and host STANICE

nebo zapnout debug v bindu (signal USR1).

Pak by melo stacit pridat kyzene informace do vaseho nameserveru nebo do
/etc/hosts (pozor, mam dojem ze HP-UXu je treba rict, ze ma brat DNS
informace jak z hosts tak z nameserveru - je na to nejaky konfiguracni
soubor jako /etc/nsswitch.conf v Solarisu, ale schovany nekde hluboko v
adresarove strukture).

--- Marek Kubita                       home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
                                       work: marek na corpus.cz