Sinix / MX300

John Popelnik popelnik na gvid.cz
Pátek Listopad 7 15:49:12 CET 1997

> Budu mit moznost sehnat nejaky vyrazeny 5 let stary server MX300
> (Siemens Nixdorf) s nainstalovanym OS Sinix (= SIemens uNIX).
> Samozrejme bez jakekoliv dokumentace, jeste jsem ho ani nevidel,
> vim o tom jenom to, ze to ma nejakou 486 a SCSI disky a 8mm pasku
> a pak jeste nejakou sirsi pasku a "nejake" pripojeni do "nejake"
> site.

Sinix uzivaji na ZPMVBR (adresa zpmvbr na mbox.vol.cz) - spravuje pan Vitek.

> [...]
> a pak se tu neco pise o XPG3 atd. Priznam se, ze mi to nic nerika.
>
> Tak me ted zajima:
>
> 1) Jestli by na te MX300 cirou nahodou nemohl behat Linux
>    (o nejake kompatibilite toho stroje s IBM/PC dost pochybuji)
>
> 2) Kdyz ne, tak jestli by se tam dalo pouzit neco z Linuxu / GNU.
>    Nemam ani paru o standardizaci volani jadra atp., a tak ani
>    netusim, jestli by treba mohlo byt aspon teoreticky mozne, aby
>    tam zustalo to puvodni SINIXove jadro a nad nim bezelo obvykle
>    Linuxove (GNU) prostredi. Ale to je zrejme hodne naivni predstava.

Spousta veci mi na Sinixu jela (joe, xwpe, gcc, mc a dalsi)

> 3) Tak tedy aspon, jak blizko/daleko je ten Sinix daleko
>    od Linuxu a jestli Linuxove znalosti by mohly stacit na
>    spravu takovehodle systemu tak, jak je (predpokladam, ze aspon
>    manove tranky tam budou, takze to asi skonci na tehle variante.)

Sinix zvlada spustet ELF programy. Navic tusim umi i programy z SCO V.

> Jen se trochu desim toho, ze to nejak rozbehnu, budu na tom mit
> nejaka data a neco mi tam klekne, jak pak ty data z tech SCSI
> vystouram, kdyz nevim naprosto nic o strukture toho jejich
> (zrejme nejakeho proprietarniho) filesystemu? Asi ne.

Filesystem je original Siemens. Ale znam lidi, co maji sinix s vymenymi
disky - napr. vyse zminena pojistovna ZPMVBR (dalo by se domluvit).

> Takze jedine, co to asi bude jistit, bude 8mm paska, kterou to
> ma mit - predpokladam dobre, ze to je medium mezi ruznymi
> UNIXy i UN*Xy bez problemu prenositelne - nebo i tady se mylim?

Tak jest.

> Diky za jakoukoli zkusenost.
>
> Petr Herman

S pozdravem
--
|      |                      | Stouracova 21, 635 00 Brno - Bystrc II. |
| **  **  **  **  **  **  **  | spravce serveru eniac.gvid.cz ;-)       |