CZ/CS/SK klavesnice a Emacs

Petr Herman Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pátek Listopad 7 16:46:43 CET 1997

10

Milan Zamazal wrote:

> [ Postnuto zaroven do linux na muni.cz i freesoft na freesoft.cz, protoze se
>   jedna o pocesteni obecneho free softwaru v ramci pocestovani Linuxu. ]

Neslo by to udelat treba tak, ze bychom se vsichni co jsme v teto konfere
(krome tech, ktere tu nic jineho nez Linuxove jadro nezajima, samozrejme)
prihlasili do freesoft a otazky tykajici se GNU veci atd. resili tam
a ne tady? Tady at se resi treba pocestovani hlasek linuxoveho jadra.

Nebo nevim jak to udelat, ale _moc_ se obavam, ze tohle za daneho
rozlozeni sil nebude posledni prispevek, ktery pujde paralelne
do obou konferenci.

Mam takovou predstavu, ze vsichni Linuxaci a dalsi UN*Xaci i opravdovi
UNIXaci by meli byt v nejake konfere, kde by se resily takove obecne
veci tykajici se vsech, a krome toho by pak byl kazdy jeste v dalsi
konfere podle svy "specializace". Takova (nebo jen podobna?) konfera
uz je, jmenuje se munix, a tak se jen divim, ze pocet clenu linuxu >>
pocet clenu muni, a si mnyslim, ze by to melo byt spis naopak.

Nebo nevim, ale vymyslete to nekdo tak, aby se pri dobre vuli daly
veci resit tam, kde maji, a aby se tam resily _jednou_, a ne v nekolika
konferach to samy.

> 1. Standardni ceskou klavesnici.
>    Potreboval bych se zeptat: Co ma presne byt na klavesach `/~ a na
>    klavese \/| ?  Odhaduji, ze krouzek/striska a prehlasovani/strednik.

Nevim, ja na sve CS predtistene mam to, co rikas. Koukal jsem taky do T602
a tam tyhle klavesy vubec nejsou definovany. To jsou takove standardy
"de facto". O jinem "standardu" nevim.

> 2. Svoji novou programatorskou klavesnici:
>    Ta ma na 2-0 ceske znaky, na 1 ma `u'.

To je v mem mailu tezko citelny, co mas na mysli, ale jak te znam, tak je to
"krouzkovane 'u' na jednicce". No me se to moc nezda, ale ze se na tom
neshodnem jsme si uz vyjasnili v soukrome bitce - to jen info pro ostatni
a dal uz nekomentuju. Ja bych tam zkratka na te jednicce nechal to
osvedcene plus, abych si pak to plus mohl zvolit jako mrtvou klavesu
a nechybelo mi. Kdyz (jako moudrejsi :-() ustoupim a vzdam se krouzkovaneho
'u' pod pravym malickem, tak uz mne nepomuze, ze ho budu mit kdekoliv jinde.

>  Dale obsahuje jedinou blize
>    nespecifikovanou mrtvou klavesu (tu si kazdy nastavi sam podle sveho
>    gusta).  Ruzne akcenty se generuji nasobnymi stisky teto klavesy.
>    Tuto klavesnici zaroven prezentuji jako navrh standardu, hlavne
>    proto, aby se veci pohnuly kupredu.

S tim souhlasim.

> Ocekavam brzke pripominky, neminim celou vec odkladat kvuli zdlouhavym
> nic neresicim diskusim.  Pokud nedojde k jine dohode, udelam to podle
> dvojice bodu 1.-2.

A co tak anonymni vyhruzne dopisy, vydirani a unos Tveho pocitace? :-)

> Milan Zamazal
>
> --
> Due to rapidly increasing number of spam messages in my mailbox I had to enable
> my antispam filter.  It was tested carefully, but maybe some mistakes still
> remained.  I apologize if your mail will be rejected accidentaly.
> More info about my filter is available at http://www.fi.muni.cz/~pdm/spam.html

Tak nevim, jestli tohle tim filtrem projde... Pokud ano, budes ho muset zdokonalit :-)

Petr