CZ/CS/SK klavesnice a Emacs

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pátek Listopad 7 18:15:08 CET 1997

On  7 Nov 97 at 9:47, Jan Hubicka wrote:
> Verejny mailing list freesoft.cz
pro ***pracovni*** debaty o pocestovani (nebo sdelit, ze k tomuto slouzi
list freesoft, nebo k tomu pouzivat czman, kde je stejne nyni pusto). Tam
posilat mezivysledky, dotazy typu "Jak prekladat slovo trap?", kde je
umistena neci uprava cehosi, tam by se mohl sepisovat katalog vsech pocesteni
(a poslovensteni). Moje dnesni oznameni o patchi pro zpristupneni ceskych
fontu by asi melo jit spise do linux na muni.cz, protoze na tom neni nic
pracovniho...

> 1. Standardni ceskou klavesnici.
>    Potreboval bych se zeptat: Co ma presne byt na klavesach `/~ a na
>    klavese \/| ?  Odhaduji, ze krouzek/striska a prehlasovani/strednik.

   Snad radeji nic. To je snad na kazde klavesnici jinak.

> 2. Svoji novou programatorskou klavesnici:
>    Ta ma na 2-0 ceske znaky, na 1 ma `u'.  Dale obsahuje jedinou blize
>    nespecifikovanou mrtvou klavesu (tu si kazdy nastavi sam podle sveho
>    gusta).  Ruzne akcenty se generuji nasobnymi stisky teto klavesy.
>    Tuto klavesnici zaroven prezentuji jako navrh standardu, hlavne
>    proto, aby se veci pohnuly kupredu.

   To je ale nestandard jak noha! To uz snad radeji ceskou programatorskou
z T602.

   Emacs nerozlisuje leve a prave Alt?

--
                         ***  Petr Kolar  ***
    Department of Computer Science, Technical University of Liberec