Office for Unix & Linux misto M$

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Pátek Listopad 7 19:09:39 CET 1997

On Thu, 6 Nov 1997, Milan Kerslager wrote:

> AFAIK, pojem viceuzivatelsky spociva v tom, ze vice uzivatelu muze
> pracovat _zaroven_. To co popisujete je pekne, ale uplne odlisne :-(
> O peemptivnim multitaskingu radeji pomlcim.

Myslim, ze misto AFAIK je zde vhodnejsi IMHO. :-)

> Vite - nejvic skody nadelaji ti, kteri tvrdi OS XXXXX umi vsechno!
> Je to nesmysl. Snaha dotahnou cestinu v Linuxu je spravna, ale zatim jen
> sci-fi. Vzdyt my ani nevime, co vsechno uz funguje cesky! Chce to cas... a
> kvalitni informace. Jo - a par blaznu, kteri tomu venuji svuj volny cas.

Priznam se, ze vasi prvni vete (OS XXXXX umi vsechno) nerozumim. Nevim, co
se zde presne rozumi terminem "vsechno", ale jsem si jist, ze Linux -
jakozto OS - uz nyni umi vsechno to, co je nutne pro ty provoz
tech aplikaci, o kterych jsme hovorili. Problem je spise nez v OS v tech
aplikacich. Bud nejsou, nebo nejsou ve vhodne podobe pro podporu naseho
jazyka.

Vite, pane Kerslagere, jedna vec na vasich stanoviscich mi pripada ponekud
nelogicka. Vy zastavate nazor - jak jsem to alespon pochopil - ze nema
cenu se prilis snazit o to, aby se linux prosadil i jinak nez jen jako
vynikajici serverova platforma. Presto jste autorem "Minimal Linux
Distribution" - Monkey. Proc jste tedy tuto distribuci vlastne vytvarel?
Pokud je Linux uzitecny hlavne jako server, tak minimalni distribuce nema
vyznam. Ja si ale podobne jako vy myslim, ze svuj vyznam ma.

Pokud se tyka te snahy o dotazeni cestiny, ktere ma byt podle vas zatim v
oblasti sci-fi, tak muj nazor je, ze to "sci" je v poradku a to "fi" ze
tam uz nepatri (viz projekty nadace CzFSF neboli CNFS). :-)

S pozdravem

Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.
Vysehradska 3/255, Praha 2