dementi -- Re: Pentium - co s nim ? (lehce delsi)

Pondělí Listopad 10 18:17:03 CET 1997

On Mon, 10 Nov 1997, Pavel Machek wrote:

> Jsi si jisty tim ze LOCK se nema podarit userovemu procesu? Nemam po
> ruce specifikace, ale podle me ma bezny proces na lock pravo.
[...]

Podival jsem se do "Chytre Knihy" a zjistil jsem, ze jsem kazal bludy
(jako obvykle)--ona je cela vec totiz dost slozita:

8086: LOCK muze prefixovat cokoli a kdykoli,
      XCHG a INT maji LOCK samy od sebe

286:  LOCK je privilegovana instrukce (musi byt CPL <= IOPL)
      ale stale asi smi byt pouzita s jakoukoli instrukci

386:  LOCK je privilegovana instrukce POUZE v VM86, v "native" modu
      se smi pouzivat libovolne (pokud je splnena nasledujici podminka)
      LOCK smi byt pouzit pouze s omezenou mnozinou instrukci, ktere
      navic musi mit operand, ktery jest v pameti

486:  jako 386, ale do mnoziny povolenych instrukci pribyva CMPXCHG
      (nebo jak se ta hruznost jmenuje, ale je to presne ta, na ktere
      to tuhne--na Pentiu)

Pentium..: ??? ("Chytra Kniha" uz neni nejmladsi, tak o tom nic nerika)

tak vidite, jaky je v tom bo... ehm neporadek :)

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)