dementi -- Re: Pentium - co s nim ? (lehce delsi)

Vaclav Ovsik ovsik na skoda.cz
Úterý Listopad 11 11:05:07 CET 1997

On Tue, 11 Nov 1997, Pavel Machek wrote:

> Jeste abych zareagoval na followup nekoho jinyho: Uzivatelske aplikace
> samozrejme maji pravo sdilet si pamet a komunikovat v ni jak uznaj za
> vhodne. _NE_ni to navrat k MSDOGu, protoze obe aplikace musi
> souhlasit. Pouziva se to napr. v okoli Xserveru, protoze je to
> spolehlive nejjednodussi metoda jak komunikovat.
Hmm,  to ja napsal ty nestastne radky. Omlouvam se.

Samozrejme procesy spolu mohou komunikovat pres sdilenou pamet, ale ne
ridit procesor jak ji ma zamykat pri zapisech. To by byla hardwarove
zavisla vec. Vubec me nenapada jak by to podporoval kompilator (ackoliv
by mozna stacilo pridat modifikator datoveho typu), a jak by
se to delalo na architekturach, ktere tohle namaji. Procesy si musi kolize
osetrit programove, mohou pouzit semafory apod.
Jadro OS vlastnosti architektury vyuziva a poskytuje v podobe standardnich
sluzeb progr. Ty pak mohou sluzby pouzivat a jsou odstineny od
hardwarovych veci.
Porad si tedy myslim (zatim :-)) ), ze prefix LOCK je privileg.

--
	Vaclav OVSIK			email: ovsik na skoda.cz
	Skoda Informatika		phone: +420 19 7721366