sendmail - pomale odosielanie

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Úterý Listopad 11 21:21:36 CET 1997

On Tue, Nov 11, 1997 at 08:09:03AM +0100, Rsbert Drotar wrote:
>   Mam nasledujuci problem. Ked odoslem niekolko mailov, tak
> sa zaradia do fronty a odchadzaju postupne, ale vzdy az po
> niekolko minutovej prestavke (2 az 3 min). V logu sa da potom
> najst xdelay=00:03:02 a podobne. Vobec netusim cim by to mohlo
> byt. Name resolve nie je problem, to ide okamzite. Nepomohlo
> ani ked som vyuzival smart relay. Islo to rovnako otrasne pomaly!

Kdyz cokoli zatuhava a nastavaji nekolikaminutova zpozdeni, zpravidla za
to muze DNS resolving. Ale pokud funguje DNS normalne, napada me:

a) MTU - pokud jste za dialup linkou, mohlo by spatne nastavene MTU
zpusobovat problemy pri odesilani pres SMTP (= posilani dlouhych paketu).
Ostatni sluzby (treba FTP upload) funguji normalne?

b) ident - pokud je ten sendmail za firewallem nepropoustejicim ident
pakety (113/tcp), a je-li na strane prijemce sendmail, muze nastat
zpozdeni, kdyz se prijemce snazi o spojeni na ident server odesilatele.
Reseni je odmitat ident metodou reject, ne deny.

--- Marek Kubita                       home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
                                       work: marek na corpus.cz