SMS Gateway

Marek Veber mara na aisa.fi.muni.cz
Pátek Listopad 14 09:37:40 CET 1997

Jan Rusnak <jonny na emtest.sk> writes:

> co s tym ma druzica? :)) ide o kratke textove spravy pre GSM, a
> potrebujem
> software (+ HW) ktore vie prijat spravu z mobilnej siete a forwardnut
> ju do inetu.
Myslim, ze zakladni zmatek spociva v nejastne formulaci, i dodatek lze
chapat ruzne.

Co vim napr. ja(moc toho bohuzel neni, ac je to na dlouhe povidani,
                kdo to znate, nectete, SORRY):

pro zaslani zpravy na GSM staci zaslat pouze mail,
kde pro EUROTEL je vyznamny pouze 'Subject:' (max XXXznaku). PEGAS dokonce
vyuziva i dalsi atributy, dokaze napr. vyuzit i 'From:' a dokonce i
obsah zpravy (nevim jak moc dlouhy).
adresy XXXXXX na sms.eurotel,cz, 0603XXXXXX na sms.pegas.cz, nevim zdali
se pro pegas uvadi to 0603, nicmene myslim ze uz neco podobneho
tady kdosi propiral.

1) Jinak z EUROTEL-u (jak jsem zjistil na INVEX-u zatim mail to internetu
posilat nelze, telefon tam ma cosi jako fromat->MAIL, ele ET. to zatim
nepodporuje), pro PEGAS nevim.

2) Jinak neni tvuj dotaz smerovan napr. ohledne SW pro komunikaci
  GSM-telefon <---> linux, (neni to inet pouze zavadejici),
  tady vim, ze nektere telefony jako napr. XL-100 (to 100 tusim, nevim presne)
  umi pomoci nejakeho kabliku (mam dojem asi 1.800Kc) komunikovat
  pomoci RS232, a to ve smyslu zpravy telefoniho seznamu, posilani/cteni
  SMS (pouze jako pretty interface pro mobil).

3) Jinak datova komunikace pomoci GSM (pren rychl. 9600), nutno
  zaplatit zvlastni poplatek za inicializaci(tusim 1000Kc) a pak
  se myslim dokonce zveda i pausal. Jake sluzby poskytuji ET./PG.
  v teto oblasti nevim (mozna. burza/pocasi, snad i inet ...)
3a) Jinak viz.3 a pripojeni na nejakeho providera, podobne jako po
  klasicke siti, dokonce mam dojem ze ex. provideri i na siti ET.,
  nenili dokonce takovyto providerem sam ET.

--mara