Nekolik dotazu (trochu delsi)

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Úterý Listopad 18 07:51:05 CET 1997

Ahoj,

> 4. Taky jsem programoval v Perlu a nevim proc nemohu spustit Perl
> programy volanim xxxxx.pl. Funguje perl xxxxx.pl nebo ./xxxxx.pl.

Nepoustel jsi to nahodou pod uzivatelem root? Ten nema v PATH aktualni
adresar (bezpecnostni duvody). Bud ty skripty poustej pod
jinym uzivatelem a nebo je poustej tak, jak jsi je poustel

> 6. Protoze jsem odkojen Windowsama, hledam konfigurace spise v Xkach.
> Mozna, ze v tom je muj problem. Ale oc jde. Chtel jsem vytvorit PPP
> pripojeni na providera. Tak jsem trochu laboroval a nasel ve Control
> Panelu Network Configurator. Tam jsem nasel moznost pridat a
> nakonfigurovat PPP sluzbu. Tak jsem to udelal - az na to, ze jsem
> nenasel kolonku pro primarni a sekundarni DNS. No a pak zacal modem

Nevim jak v RH, ale "vi /etc/resolv.conf" by to mohlo spravit :)

> okamzite vytacet a zkouset se spojit. Vytocil, zapiskal si a padnul.
> Nevim co je blbe, ale proste hledam moznost dial-up PPP pripojeni.

Zkus se k providerovi nejdrive pripojit pres minicom - aspon
uvidis, co ti to dela a jake ocekava vstupy/vystupy. Jinak se
meuzes podivat do syslogu, co to pise za chybove hlasky (nerikam,
ze budou srozumitelne)

> 7. Existuje (asi jo) nejaky slusny editor programatorskeho typu pro
> XFree ? Aby umel vic oken, autoindent... Mam XWpe, ale moc mi to

Emacs. Zacatky mohou byt trochu krusne, ale pod X-ama muzes vzdy
alespon pomoci mysi dat 'Exit'. Jinak na drobne veci je
nejlepsi "vi" v xtermu. Ale tam muzes s mysi delat tak leda
copy&paste.

					Edheldil