Adabas D (& Linux)

Rudolf Jakša jaksa na neuron-ai.tuke.sk
Středa Listopad 19 09:54:46 CET 1997

Michal Vanka <vanka na usa.net> writes:

> Mel bych jednu otazku. (Stejnou otazku jsem kladl sam sobe,
> bohuzel se mi na ni nepodarilo nalezt uspokojivou odpoved.)
>
> Co budete delat, az se Vam pri rizeni technologickeho procesu
> stane nasledujici udalost?:

do riadiaceho hardware vidim trosku, ale to co som videl sa vyznacovalo
hardwareovym osetrenim systemovych veci na roznej urovni, cize az by bola
cinnost prislusneho Linuxoveho servera pre technologiu kriticka, tak by som
uvazoval o nejakom hardwareovom watchdog-u a ak by bola velmi kriticka, tak
mozno by som zacal uvazovat o zalohovani servera dalsim serverom alebo
dalsimi dvomi alebo rozlozeni cinnosti prislusneho pocitaca na niekolko
pocitacov ...

proste z toho co viem ja, tak by som najprv pozeral na hardware potom na OS,
specialna unix masina pre riadenie co som kedysi videl mala cast OS urobenu
hardwareovo, aspon tak mi to prezentovali, pri logickych automatoch je tiez
zaklad alebo vsetko robene hardwareovo a mozno aj zalohovane, do toho uz
velmi nevidim

samozrejme aj software a OS ma nejaky vyznam :-), tu by som postupoval tak,
ze by som na tom stroji nechal bezat len veci nevyhnutne pre technologiu a
aj jadro by som si skompiloval s tym ze by som tam nechal iba veci potrebne
pre tento konkretny server

po mojich skusenostiach s linuxom, ak by malo byt v riadeni pouzite
obycajne PC, tak je Linux horuci kandidat (hoci niekedy OS mozno ani
netreba)

no a rozhodne, ak je dotycny linux kriticky, tak by som !aspon! konzultoval
s niekym kto ma s linuxom skusenosti :-)

btw: ne jednom stroji mi bezal pol roka linux bez problemov, akurat pri
prilezitostnom reboote (pocitac sa obcas vypinal) stale boli chyby na disku,
potom sme si vsimli, ze sa netoci ventilator, proste pol roka postupne
odchadzal disk a linux bezal v pohode, iste vela zalezi na stasti,
ale aj tak ...

	Rudo