filtrovani posty (procmail)

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch
Středa Listopad 19 14:28:39 CET 1997

>Naprosta vetsina spammu, ktere dostavam se tvari jako by prisla z
>domen compuserv, AOL ci podobne. Mel jsem takovouto vagni ideu:
Bohuzel ne vsechny. Nektere prichazeji dokonce i z mail listu.

>* vsechny ostatni dopisy vratim (replay) se zpravou, ze postu z techto
>  domen vzhledem ke spammum nectu a pokud nekdo opravdu pise me,
>  pak se omlouvam a prosim, aby mi dopis poslal znovu a v subjectu
>  uvedl "nejaky text, ktery mi umozni poznat, ze nejde o spamm"
>
>Je to mirne "obhrouble" ale principialne by to snad slo, ne? Chtel
>jsem se zeptat, jestli nekdo nema neco v tomto duchu (analogie
>automaticky generovanych zprav "postu budu cist az po navratu z
>dovolene dne xx.yy).

To je podle mne dost "ohrouble", takze jsem se k tomu zatim
neodhodlal. Navic pokud se spammerovi podari poslat zpravu pres
mailing list, nebo zpravu u ktere to vypada, ze jde pres list,
rozeslete takhle zpravu spouste nevinnych lidi.

Nejake anti-spam skripty pro procmail jsou na
<http://alcor.concordia.ca/topics/email/auto/procmail/spam/>
Muzete si treba vsechnu postu, ktera vypada jako spam nechat nekam
ukladat a prilezitostne to projit, jestli tam neni nahodou neco duleziteho.

Myslim, ze ty filtry by se daly jeste vylepsit - treba kontrolovat,
jestli udaje v hlavicce vypadaji rozumne. Tim by se odfiltrovaly
vsechny skoro dopisy ktere se tvari, ze prisly od jinud, nez prisly.
Ale nevim o zadnem programu, ktery by to delal.

Honza

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>        (Piste mi cesky v ISO-8859-2)
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26]
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.