reset serial portu | modemu

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Čtvrtek Listopad 20 18:29:08 CET 1997

On Thu, 20 Nov 1997, Jan Kasprzak wrote:

> Jacek Kopecky pise:
> :  Takze shrnuti: jak resetovat modem, nebo jak ho nasilne prerusit, kdyz si
> : mysli, ze komunikuje, nebo i kdyz komunikuje?
> :
> 	Pokud je modem (jeho firmware) zacykleny, tak s tim fakt
> nic nenadelate. Tohle mi obcas delaval SupraFax 14k4. Nepomohlo
> nic nez vypnout a zapnout modem.

Ja mam tytez zkusenosti i se SupraFax 33.6 a se SupraExpress 33.6. :-(

> 	Jinak ale lze vetsinu modemu nakonfigurovat tak, aby pri
> shozeni DTR (coz se v Linuxu deje vzdy pri uzavreni prislusneho /dev/ttyS*)
> provedl uplny reset. Nejcasteji to byva prikaz AT&D<cislo>, je nutno
> se podivat do manualu.

Zel u toho SupraFaxu nepomaha ani AT&D3 (melo by to udelat ten reset).

> 	Alternativne lze na linku spustit mgetty :-), ktere
> modem periodicky kontroluje, a zakazat mu zvedat linku (treba pomoci
> -r 1000).

Tady tomu trochu nerozumim. Co presne mgetty kontroluje? Ten stav, ve
kterem se nachazi ta Supra, je takovy, ze modem signalizuje CD, ackoliv uz
ve skutecnosti spojeny neni. Jakym zpusobem dokaze mgetty rozlisit, zda
jde o realne spojeni nebo o "zatuhnuti Supry".
To je jedna vec, ale i kdyby to zjistila, tak stejne nepomuze nic jineho,
nez vypnout a zapnout modem. My uz jsme u nas dokonce zbastlili krabicku,
ktera je pripojena pres paralel port a v pripade zatuhnuti modemu cvakne
relatkem a modem vypne a zapne. (lepsi nez nic)

Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.
Vysehradska 3/255, Praha 2
tel.: 02/299151  e-mail: hanak na brailcom.cz  http://www.brailcom.cz