reset serial portu | modemu

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Čtvrtek Listopad 20 19:55:27 CET 1997

On Thu, 20 Nov 1997, Jan Kasprzak wrote:

> : Tady tomu trochu nerozumim. Co presne mgetty kontroluje? Ten stav, ve
> : kterem se nachazi ta Supra, je takovy, ze modem signalizuje CD, ackoliv uz
> : ve skutecnosti spojeny neni. Jakym zpusobem dokaze mgetty rozlisit, zda
> : jde o realne spojeni nebo o "zatuhnuti Supry".
>
> 	mgetty pousti periodicky do modemu AT a ceka na OK. Perioda
> je nastavitelna. Pokud existuje spojeni, ma prislusny soubor
> terminalu svuj zamek ve /var/lock/LCK..tty, a mgetty v tomto pripade
> na terminal nesaha.

To vypada velmi rozumne a hezky. Az budu pri nejblizsi prilezitosti
pripojovat modemy, tak to zkusim s mgetty. Nase modemy jsou zatim
pripojeny na Cisco, takze jsem se s mgetty jeste moc nehral.

> 	Ale ve vami popisovane situaci (modem zatuhly, DCD nahore)
> to stejne nepomuze, protoze se neukonci pppd nebo jiny program,
> ktery linku pouziva a ktery vlastni soubor ve /var/lock (mozna tomu pppd lze
> dat nejaky keep-alive).
>
> : To je jedna vec, ale i kdyby to zjistila, tak stejne nepomuze nic jineho,
> : nez vypnout a zapnout modem. My uz jsme u nas dokonce zbastlili krabicku,
> : ktera je pripojena pres paralel port a v pripade zatuhnuti modemu cvakne
> : relatkem a modem vypne a zapne. (lepsi nez nic)
>
> 	Anebo koupit Opravdovy Modem(tm), treba USR Courier :-)

Tak s tim plne souhlasim, dokonce i levnejsi varianta USR Sportster se mi
docela osvedcila. :-)

Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.
Vysehradska 3/255, Praha 2