Nechutny HACKER

Frantisek Krupka krupka na pha.pvt.cz
Pátek Listopad 21 14:54:23 CET 1997

Petr Snajdr wrote:

> BTW: Taky nema cenu psat spravci e-mail - otazkou je , kdo je spravcem
> nebo presnej kdo si ho precte  :))))

Zalezi na situaci. Kdysi jsem mel analyzovat obycejny mail spoofing.
Postupne jsem sel pres ctyri masiny (syslog, audit, nejenom UNIX) az ke
zdroji. Z vsech masin krome zdroje jsem mel vsechny potrebne podklady

Pouzita technika (ackoliv je primitivni) na uzivatele nevypadala. Proto
jsem se do zdrojove masiny naboural a vzal si z ni uctovaci zaznamy
(audit). Potom jsem pozadal spravce systemu o pristup k uctovacim
zaznamum a sledoval co bude delat. Zacal prohlizet zaznamy a kdyz v nich
nasel to, co jsem chtel najit ja, proste je zahodil a dal mi jine :-)))

Spravce systemu nevyloucite :-( (co se tyce bourani, mel jsem mel tu
vyhodu, ze jsem byl k necemu takovemu autorizovan :-) Tezko nekomu
vysvetlite, ze jste se mu nekam proboural, protoze jste jej (spravce)
podezrival :-(

V pripade nekterych incidentu je dobre kontaktovat jine lidi, nez jen
spravce daneho systemu

                                        Krupka