Jak udelat Oracle klienta

Petr Holecek hol na lps.zcu.cz
Pondělí Listopad 24 14:14:02 CET 1997

On Sat, 22 Nov 1997, Ivo Zacek wrote:

> Nevite nekdo o co nejjednodussim zpusobu, jak muze aplikace pro Linux
> komunikovat s databazi Oracle bezici na jine platforme (konkretne Alpha
> s Digital Unixem, ale to by nemelo byt podstatne)? Chtelo by to neco
> jako OCI pro Linux, coz pokud vim Oracle nedela.

Zkusil bych nainstalovat Oracle pro SCO Unix (nebo jiny podobny).
Uznavam, ze to neni prave jednoduche reseni, ale obavam se, ze jine
nejspis neexistuje.

Ve Vasem pripade by pravdepodobne stacilo nainstalovat pouze Oracle Pro*C
(precompiler, ktery umoznuje psat do zdrojaku v C primo prikazy PL/SQL,
vyslednym produktem je potom zdrojovy text v C). Mozna by dokonce stacilo
pouze nainstalovat OCI  (Oracle Call Interface), coz jsou v podstate
knihony a header soubory, ktere definuji interface pro komunikaci s Oracle
databazi. Doporucuji ale radeji pouzit Pro*C, pokud se podivate na
dokumentaci k OCI, tak mi nejspis date za pravdu.

Dalsi moznost (napr. pokud je aplikace v perlu) je pro pristup k Oracle
databazi pouzit externiho programu sqlplus. Neni to sice elegantni, ale da
to mene prace.

Preji mnoho uspechu ...

                                                hol na lps.zcu.cz