ochrana systemu

Ondrej Bezucha xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz
Úterý Listopad 25 16:59:54 CET 1997

>  Zdar,
>  kdyz jsem zacal 'OCHRANA...'  debatu tak jsem myslel, ze snad zazni nejake
> vyrazne: 'ano o tom by bylo dobre psat...atd'.
>
>  Osobne jsem ochoten nejak davat dohromady nejake stranky na toto tema, ale
> nemam cas hledat odkazy, prekladat a psat..atd.
> Proto by bylo dobre pokud by se naslo par lidi ochotnych pomoci.

Nevim, jestli jsem dostatecne kvalifikovana osoba, ale rad bych prispel.
Koneckoncu me tema bezpecnost linuxu celkem bavi (a stranky o tom si ctu
rad a dost casto...)

>  Behem cteni dane debaty jsem dosel k nekolika bodum. Tak pokud chcete tak
> ctete o cem by se dalo psat.
>  1. neni nutne psat hned o tom jak se komu dostat do systemu, ale pro
>  zacatecniky napr. prava atd... (proste takovy idiotuv uvod do
>  bezpecneho systemu).

Idiotuv uvod do bezpecneho system je na nic. Odradi to jen ty malo zdatne
jedince, na druhou stranu je fakt, ze kdo chce masinu hacknout, tak toho
drive nebo pozdeji dosahne...

>  2. Chyby z rukou admina. Dost lidi dela chyby a zapomina. A to napriklad
>  i taci kteri jsou obecne uznavani a treba i pisou knihy o Linuxu..
>  (proste takovy adminuv blbnicek).

To by stalo za to, ale o tom uz stranky jsou a staci se jen o to trochu
zajimat. Napriklad ftp://ftp.cert.org ma spoustu veci o tehle problematice.

>  3. Diry. Je pravda ze to ma dve ostri, ale diky tomu to taky nekam jde
>  a nekdo neco dela proto aby tam chyb bylo co nejmene.

Admin je clovek, ktery zodpovida za to, ze se mu do systemu nikdo nedostane,
pokud se to stane vic nez jednou je to jen a jen jeho blbost a mel by s tim
neco delat (od toho jsou admini, ne). Na "bezpecnem" serveru by mel byt takovy
admin, ktery cte stranky tohohle typu a podle nich se zaridi.

> --> pokud to vse pripada nekomu off-topic tak sorry, ale az vam nekdo bude
> pod rukama mazat disk tak to asi off-topic moc nebude....

Taky pravda...

> --> Omlouvam se za puvodni subj. "OCHRANA...." (velka pismena).
Nevim, proc nekomu vadi velka pismena, velka pismena jsou od toho, ze jsou
velka. Kdyby se velka pismena nemela pouzivat, urcite by je nikdo nevymyslel.
;-))))

	  *                  Ondra Bezucha                      *
	  *							*
	  * E-Mail: xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz  (Linux)	*
	  *	    ondrej.bezucha na spsselib.hiedu.cz (NetWare)	*