nechodi mi export disku na jine masiny v siti

Středa Listopad 26 18:27:47 CET 1997

On Wed, 26 Nov 1997, Pavel Strnad wrote:

> Posilam to sem jeste jednou. Na prvni vyzvu jste mi nikdo neodpovedel a ja
> zatim na nic noveho, co s tim je neprisel. Tak jestli je tu nekdo novy
> prihlaseny treba bude vedet.
> Text puvodniho dopisu:
>
> Pokud nastartuji /etc/rc.d/init.d/nfs start, tak napise, ze je rozbiha:
> Starting NFS services: rpc.mountd rpc.nfsd
> ale pak ty daemoni hned zmiznou.
> Diky tomu mi nefunguje export disku jinam. Cizi disky si mohu montovat.
> Nevite cim by to mohlo byt?

Ja jsem odpovidal! Text puvodniho dopisu:

> Zkuste nejdriv /etc/rc.d/init.d/nfs stop, pak teprve start.

Nemel jsem moc casu tak jsem to nerozvadel. Jde ale o to, ze pri spusteni
/etc/rc.d/init.d/nfs start se udela na disku soubor /var/lock/subsys/nfs,
ktery se smaze spustenim /etc/rc.d/init.d/nfs stop. Pokud tento soubor
existuje a spusti se ... start, tak patricni demoni (rpc.mountd a
rpc.nfsd) nenabehnou, protoze script si mysli ze uz bezi. Problem vznika
pokud rpc.mountd a/nebo rpc.nfsd skonci jinak nez pres ... stop a soubor
/var/lock/subsys/nfs na disku zbyde. To si myslim ze je vas pripad.

Pri rebootu se vsechny soubory v adresari /var/lock/subsys maznou a
problem by mel zmizet. Nejsme ale ve Windows abychom kvuli kdejake blbosti
rebootovali, ze.

Leos Bitto