stale ten dialD

Pavel JANIK ml. Pavel.JANIK na inet.cz
Sobota Listopad 29 21:30:14 CET 1997

Preji prijemny den,

   > Tak se mi podarilo rozjet mizerneho diald. Mam dotaz pouziva to tu nekdo
   > vubec rutine
   > (zatim jsem bez odpovedi :-(

Ja doma pouzivam diald bez problemu. Pravda, pocatecni konfigurace
stala za to, ale nyni je vse v poradku.

   > ceka (po spojeni modemu) a musim ho nahodit znova. Nekam se mi ty pakety
   > ztracej. (UDP nekdy bez
   > problemu ale TCP vzdy v haji..)

Pokud si prectete dokumentaci (FAQ) je v ni napsano, ze se nekolik
prvnich paketu ztrati (tedi i UDP). Princip cinnosti je potom
nasledujici:

Pokud chci iniciovat spojeni nekam ven, musim do proxy device (slip)
poslat UDP pakety - napr. dotazy domain (DNS). V praxi to vypada tak,
ze je lepsi pouzivat domenova jmena misto IP adres. Tedy misto ping
194.196.192.9 pouzivat ping SnowWhite.inet.cz. Diald potom rozbehne
linku, ale nekolik prvnich UDP paketu s domain dotazy timeoutuje. To
ovsem v pripade domain dotazu nevadi, protoze resolver je opakuje. Po
resolvovani domain dotazu (tedy po uplnem navazani spojeni) se uz
normalne pokracuje v TCP spojeni a pakety se neztraci, diald funguje
spolehlive.

V novych jadrech je (jak jiz napsal pan Palkovsky) moznost zapnuti
dynamickych adres.

Pro starsi jadra je nekde k dispozici dynaddr_patch. Doporucuji vsak
upgrade na nejnovejsi jadro, protoze obsahuje i bugfixy jinych
chybicek.

Pokud budete mit zajem o vice informaci, napiste mi.
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz