Problem s dial-up pripojenim na inet pres ppp.

Vitek Jan vitekj na mbox.speed.cz
Středa Říjen 1 21:08:14 CEST 1997

ahoj,
  uz delsi dobu se snazim napojit na inet (modemem) pres Linux Slackware
3.1(na druhy partition mam windows a tam to beha bez problemu). Napojim
se pres ppp a po overeni hesla, zadam> ping www.mamedia.cz - jmeno se
uspesne prelozi, ale nevrati se ani jeden echo_reply paket, pokud stejny
servr zadam IP adresou> ping 195.23.45.56 (nahodne cislo), tak se mi vrati
prave jeden echo_reply paket. Zkousel jsem to asi stokrat a pokazde to
same (zadam jmeno - prelozi se, ale nic se nevrati, zadam IP adresu - vrati
se prave jeden echo_reply paket). Jeste jsem zkousel arenu a tam nebyly
zadne vetsi problemy, akorat pakety prichazely ve viditelnych pomlkach
(tedy RD dioda periodicky blikala). Pokud ping nebo www vyzkousim hned
pote pod  windows, tak je vse ok (tedy problem nejspis nebude na strane
poskytovatele). Spojeni se zda byt v poradku (pppd debug), Mozna jeste
stoji za zminku, ze terminal po overeni hesla, neprijima zadne dalsi
prikazy (tedy nespoustim explicitne ppp -  doufam, ze se spousti
implicitne). To, ze www bezi bez problemu (ale pomalu) je asi zpusobeno
vetsi robusnosti http protokolu (a navic se jedna  o TCP spojeni), kdezto
ping je ICMP echo_request paket - nepotvrzovana sluzba. Tedy myslim,
ze by to mohlo byt tim, ze pocitac se nechova jako koncovy terminal, ale
jako ustredna..
  Predem dekuji, za jakoukoliv pripominku, ktera mi nejakym zpusobem
pomuze.

Jan Vitek