sprava uctu

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Říjen 3 12:53:21 CEST 1997

Hello, world!

> 1/ potrebuju, aby si uzivatel nemohl zmenit heslo [je to anonymni uzivatel
> a heslo chci prazdne s tim ze to nejde zmenit..]

   Je-li nainstalovan standardni balik shadow, melo by prikazem passwd -n
nastavit _minimalni_ odstup mezi zmenami hesel na neco jako nekonecno,
cimz se problem resi.

> 2/ Jak se ZRUSI uzivatel? opak k adduser jsem nikde nepotkal... staci
> zrusit zaznam v /etc/passwd a jeho home? jenze mi potom zustane dira v
> UIDech, vadi to?

   Opet pro systemy se shadow: userdel. Diry v UIDech nevadi.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Is there a life before death?"