Navrhy pro projekt Linux pro ceskeho uzivatele

Michal Muhlpachr michalm na pvt.net
Úterý Říjen 7 22:01:30 CEST 1997

Pavel JANIK ml. wrote:

> Vazeni kolegove,
>
> protoze se jeste bohuzel nerozpoutala zadna diskuze o projektu Linux pro
> ceske uzivatele a nase schuzka na Invexu se blizi, rozhodl jsem se sem
> napsat nejake postrehy, namety a napady.

> Co by se tedy mohlo udelat?
>
>         1. preklad Linux Documentation Project (vsechna HOWTO+miniHOWTO a
> vsechny prirucky - Users, Network, Programmers, System Admin...)
>         2. ceske manualove stranky (alespon pro sekci 1)
>         3. cesky spell checker
>
> Samozrejme ocekavam, ze se ozvete i Vy s dalsimi napady.

Myslim, ze vyse uvedene je pomerne velky rozsah prace, kterou
asi nepujde zvladnout v kratkem case.
Mozna se mylim, ale treba by pro zacatek stacilo mit
dva zakladni dokumenty rozsahem i obsahem zhruba odpovidajici
Handbook a FAQ FreeBSD spolu s ceskym prostredim v podobe
rpm deb tar
Tato prace by se dala i rozumne rozdelit po pomerne malych
castech mezi lidi, kteri to budou ochotni udelat.

Co pritehne uzivatele?
Asi snadno instalovatelna mala ceska distribuce ve ktere budou i
aplikace, ktere mluvi na uzivatele cesky. Bezneho uzivatele
asi nepritahne dostupnost kompletni dokumentace v cestine.
Nemyslim, ze by ceska distribuce zalozena na nektere snadno
modifikovatelne distribuci Linuxu byl zase tak velky problem.
Horsi to asi bude s temi aplikacemi - nejlepsi by bylo se nejak
zeptat tech potencialnich uzivatelu.

S pozdravem
--

email: michalm na pvt.net  http://www.pvtnet.cz