ftpd-root adresar v home kazdeho uzivatela

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Pondělí Říjen 13 10:12:03 CEST 1997

Rsbert Drotar wrote:

> 'bry
>
>    Nevie niekto poradit ako/ci-sa-da nastavit ako
> root adresar $HOME pre skoro-kazdeho uzivatela???
>
>   tj. Ak sa cez ftp nalogujem na nejaky ftp.firma.sk
> ako user1, dostanem sa do /home/user1 a bude to moj
> root adresar, tj. nebudem vidiet nikam inam. Samozrejme
> tam bude /etc /bin /lib
>
>   ale ak sa nalogujem ako user2
> tak to bude klasicke, ako je to default.
>
>   Stacilo, aby sa dalo nejako vyriesit aspon user1, user2
> nie je az take dolezite.

Ahoj, pokud pouzivas wu-ftpd, zarad uzivatele, kterym
chces delat chroot, do nejake vhodne skupiny a potom
ve ftpaccess (viz man) tu skupinu uvedes jako guestgroup.
A v /etc/passwd pak bude mit home dir ve stylu /home/user1/./

Ale nevim, jestli neni lepsi mit home/./user1 ? To, ze budou
videt, kdo tam ma konto, by nemuselo vadit a budou ti
stacit jenom jedny /etc /bin atd.

Navic bezpecnost:

Ten tvuj user1 by mohl prejmenovat napr /bin nebo /lib na neco jineho
a pak tam vytvorit prislusny adresar znovu se zmenenym obsahem.
Coz by treba nemelo pustit x-bit, ale treba by sly naborit nejake
knihovny nebo konfiguracni soubory?

					Edheldil