Load Average (podruhe)

Pondělí Říjen 13 18:56:48 CEST 1997

On Mon, 13 Oct 1997, Blackie wrote:

> [...]
[snip]

Kdyz uz jsem byl pocten tim, ze jsem byl citovan, tak odpovim :)

> pred casem se tu objevila diskuse o load average a proto cerpam z teto
> odpovedi. Load average vyjadruje zatez systemu (ne jenom procesoru).
[snip]

dulezita je ta mnozina stavu: procesy ve stavu "runnable" okupuji procesor,
procesy ve stavu "uninterruptible sleep" zase cekaji na disk nebo podobne
zarizeni

> Mam pod Linuxem aplikace zpracovavajici live vstup. Zatez procesoru je cca
> 80% ale load=1.2 a mam dojem, ze aplikace nestiha zpracovavat cely vstup.

takze bottleneck (kviz: jak se to rekne nejlepe cesky? uzke hrdlo?) bude
spis I/O; doporucuji prozkoumat, v jakem stavu se nachazeji procesy a
informace o diskovych operacich (disk_* v /proc/stat) (hmm.. nekdo by mel
pro linux naprogramovat ten iostat...); taky je zajimave rozlozeni casu
procesoru mezi user, system a idle

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)

BTW: pokud mate SMP stroj a zahadne (bez vnejsi priciny) ma LAV permanentne
> 0.50, tak ho prebootujte, to se jen procesory pohadaly ohledne pristupu
k jadru :)