DOSEMU

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Pondělí Říjen 20 16:49:51 CEST 1997

Dobry den,
  trchu jsem experimentoval s DOSEMU na RH 4.1. Prvodnim duvodem
bylo, ze po napsani prikazu dos mi to reklo, ze
cosi kdesi ( vm86plus ) neni a ze to tedy nepobezi.
Zacal jse tedy zkoumat cim by to mohlo byt a dosel k zaveru, ze
DOSEMU muze byt prelozeno :

- s podporou vm86plus
- bez ni

Rozdil jsem nepochopil, ale bez vm86plus by
to melo umet min. O co nevim. Tusite nekdo ?
Podpora vm86 ovsem musi byt obsazena take v jadre (samozrejme),
kde standardne neni ( 2.0.27),ale mela by byt v 2.1.x ( a snad
i 2.0.30 ( hadam, ale neml jsem ho doma k dispozici) nebo
je IMHO moznost zavest ji v modulech, ktere vzniknou pri kompilaci
DOSEMU. Diky tomu, ze nemam modularni jadro, a jeho src
jsem nekde upravil tak, ze je neslo prelozit :) a taky se mi nechtelo
instalovat nove :), rekl jsem si, ze se obejdu bez vm86plus
( doufam, ze je se to menuje vm86plus - pisu z hlavy ).
Vysledek funkcni DOSEMU, ktere ale zvlanda pouze Starting MS DOS ..
a pak jako by se zastavilo a DOS nenabootuje( tj. asi moc funkcni neni,
ale
dostalo se to alespon k virtualnimu stroji ). Cim by to mohlo byt ?

BTW: Pri pokusu bootovat s hard disk partion se mi v DOSEMU
vypsalo, ze WindowsNT potrebuji vic jak 7 MB extend. pameti
nebo pouzit verzi dodavanou vyrobcem k pocitaci. Tak me napadlo, ze
by vubec nebylo spatne mit HAL for DOSEMU :-)

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

  Software is like sex;