modem pre linux

Nathan L. Cutler livingston na pha.pvtnet.cz
Pondělí Říjen 20 20:50:30 CEST 1997

On Mon, Oct 20, 1997 at 03:50:31PM +0200, Ladislav Kostal wrote:

> Chcel by som si kupit modem, ktory by som pouzival pod Linuxom.
> Ale musi zvladat 33.6, fax class 1, 2, 2.0, a voice. Vie niekto o takom ?
> (je potrebne aby vedel aj prijimat faxy (class 2 al. 2.0) a pracovat ako
> zaznamnik).
> Alebo ake mate skusenosti so Zyxelom, Microcomom a USR pod Linuxom.
> Dost by mi to pomohlo, lebo uz som v koncoch ...

Muj (skromny) nazor na toto je, ze je nejlepsi modem radne (nekolikrat se
vsemi tel. stanicemi, s kterymi bude komunikovat) vyzkouset pred koupi.
Nektere modemy se s nekterymi jinymi modemy neradi domlouvaji a navic
vsechno zkomplikuje stav telekomu, kde kazda druha ustredna je digitalni,
a vsude maji prdnuty konvertory analog-to-digital a naopak. Napr. ja volam
v ramci UTO 311 z Microcomu na USR a 28.8 skoro vubec nebeha, zato 14.4
docela dobre. Kdyz volam jinymu providerovi do mnohem vzdalenejsi Prahy,
kde jsou Microcomy, spojeni 28.8 nabehne naprosto spolehlive. Atd. atd., co
instalace, co volane tel. cislo, to problem, a nikdo vam s tim nepomuze,
ani telekom, ani vyrobce, ani, troufam si rici, tato konference. Navic
situace se muze menit (k lepsimu i k horsimu) ze dne na den v souvislosti s
technickymi zasahy do linek, o kterych samozrejme verejnost nikdo
neinformuje, protoze snad nemaji dopad na hlasovou komunikaci. Stejne
kazdy, kdo provozuje modem nebo fax po telefonni lince a nema ho hlaseny
porusuje platny pravni rad, takze mu telekom, jenz patri statu, tezko
pomuze.

--
Nathan L. Cutler              (int'l ++420 instead    tel.:   0311-671160
Livingston, s.r.o.             of leading zero)       fax:    0311-671159