Linux a prace

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Středa Říjen 22 14:33:02 CEST 1997

richard.sputa.fei na vsb.cz wrote:

> Mam dneska spatny den a tak se ptam:
>
> Kdyz chci pracovat jako programator nebo sipse spravce systemu, neni
> lepsi se naucit Windows NT?

Spise to slovo "urcite" ne, ale pouze "take". Nema asi cenu uzce se
specializovat na jeden OS a ostatni tvrdosine ignorovat protoze
"ten Vas" je nejlepsi. Jednak je mozne, ze casem muze clovek zjistit, ze
tomu tak uz neni a jednak se clovek pak stavi do role, kdy ani nevi
na co nadava :-) coz nebyvaji nejlepsi argumenty.
	Nechtel bych se dostat do role  cloveka nejakeho
(* NEJMENOVANEHO, ale at jiz jakehokoliv  *) OS, ktery nic jineho nezna
a proto si mysli, ze to co pouziva je nejlepsi, nejprogresivnejsi,
finacne
nejvyhodnejsi profesionalni reseni a proto ho taky nic jineho nezajima.

> Ja vim, ze to vyvola flamewar, ale mne se zda, ze linux je pro
> nadsence a neni sance se jim zivit, pokud nejsem podnikatel.

	To je otazka co vubec clovek chce.
Linux je dostatecne rozsireny, je od neho krucek ( nebo nekolik kroku
:))
k ostatnim OS Unix a navic znam jiz vic mist, kde upgradovali
WindowsNT na Linux :) takze minimalne zajimave takove znalosti jsou.
Koneckoncu on se kazdy poradne zamysli na tim zda da
150 000,- za file&print,SMTP,imap , ftp,www, proxy, SQL server, firewall
a dasi,
zvlaste, kdyz vi, ze ma ( resp. bude mit :-) ) cloveka, ktereho by musel
mit tak jak tak a ktery tomu rozumi a u ktereho je predpoklad, ze bude
rychle schopen prejit na ostatni platformy ( AIX, Solaris,... ) a je
schopen to realizovat minimalne stejne, ale za tisicinu ceny na jeden
server(!) . Pokud takhle "nemysli" asi by to mohlo byt varovanim. Konec
koncu
nerekl bych, ze je nejaky pretlak na toto zamesnani, spis naopak :-)

BTW: Clovek by asi nemel soudit podle mnozstvi reklam :-)

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

  Software is like sex;