presun e-mailu do news

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Středa Říjen 22 16:43:39 CEST 1997

                   Dobry den

> Potreboval bych dostat e-maly do newsu.
> Mozna je to trivialni, ale ja jsem uz jsem z toho tak zblbly, ze nemuzu
> nic rozumneho a jednoducheho vymyslet.

   Moznosti je vice. V sendmail.cf definovat mailer, ktery bude realizovan
programem inews (tusim, ze sendmail.8.8.x prip. i starsi neco takoveho maji
uz primo v pripravenych pravidlech pro m4) a e-maily na urcite adresy
dorucovat tomuto maileru. Nebo startovat inews pomoci aliasu. Problemem
muze byt, ze inews nebo primo news server muze nektere maily odmitat,
protoze se jim nebudou libit nektere hlavicky - nezkousel jsem. Proto je
vhodnejsi vlozit pred inews nejaky program, ktery urcite' hlavicky upravi
nebo vypusti, treba newsgate-1.6. Existuji i jednodussi, ale ty jsem opet
nezkousel. Upraveny newsgate-1.6 zajistuje propojeni konference linux na
listserv na muni.cz s newsovou skupinou cz.comp.linux.

> Mame dial-up pripojeni, takze on-line cteni ci aktualizace news by bylo
> zdlouhave a drahe a uzivatele jsou tedy zapsani do mailing listu. To, ze
> vic lidi dostava stejne e-maily ze stejne konference se mi taky nezda
> moc efektivni. Takze bych chtel nejak jednoduse vyresit propojeni z
> mailu do news. Tzn. stahnout postu - prefiltorvat a rozdelit - poslat do
> news.

   Mohu Vas uklidnit, jeden dopis pro vice uzivatelu projde linkou
nejspis jenom jednou. V SMTP protokolu muze byt vicekrat zadano RCPT TO:
a pak poslan jeden dopis. Pokud Vas Internet provider, nebo uzly, ktere
s Vami primo komunikuji, a take uzel, z nehoz berete mailing listy,
nepouzivaji nejaky archaicky mailer (sendmail 5.x?) a listserv, a melo by
tomu tak byt.

                                                     S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
    Department of Computer Science, Technical University of Liberec